W czerwcu świat obiegła wiadomość, że Miranda McKeon, aktorka z serialu „Ania, nie Anna”, netflixowej adaptacji powieści „Ania z Zielonego Wzgórza”, ma raka piersi. Gdy wrzawa nieco ucichła, przyszedł czas na wniosek. Rak piersi dotyka nie tylko kobiety po pięćdziesiątce, ale również dziewiętnastolatki. W tym roku YASUMI jeszcze intensywniej będzie walczyć o szerzenie wiedzy na temat nowotworu piersi, tym razem głównie u kobiet młodych – od 18 do 45 roku życia.
Ponieważ zbliża się różowy październik, miesiąc świadomości raka piersi, zbliżają się wydarzenia związane z szerzeniem wiedzy na temat tej choroby. Wspierać je będzie również marka YASUMI, która dołącza do edukacyjnych akcji mających zachęcić Polki do regularnych badań piersi. Będzie dużo o profilaktyce, diagnostyce oraz nowoczesnych metodach leczenia nowotworów piersi, w tym głównie u kobiet pomiędzy 18 a 45 rokiem życia.
– Profilaktyczne badania ratują życie, dlatego są tak waże. Ogromnie się cieszę, że 700 Yasumianek tak chętnie dołączyło do akcji i październik wspólnie pomalujemy na różowo. Błędne przeświadczenie o tym, że chorują tylko dojrzałe kobiety, poruszyło nasze Yasumianki i wspólnie chcemy obalić ten mit poprzez edukację i finansowe wsparcie – mówi założycielka marki YASUMI, Zofia Bydałek.
Zapraszamy na film
W ramach akcji YASUMI NA RÓŻOWO 1 października o godzinie 20:00 na https://www.facebook.com/YasumiPolska udostępnimy edukacyjny film o profilaktycznych badaniach, diagnostyce, nowoczesnych metodach leczenia, diecie przeciwnowotworowej oraz pielęgnacji skóry po chemioterapii. Naszymi gośćmi będą dr n.med. Daniel Maliszewski oraz współżałożycielka fundacji OmeaLife, Ewelina Puszkin. O pielęgnacji skóry oraz diecie antyoksydacyjnej opowiedzą TOP EXPERCI YASUMI – Małgorzata Jezierska oraz Agnieszka Kujawa. Pytania będzie można zadawać w komentarzach. Na wszystkie odpowiedzą eksperci fundacji i YASUMI.
– Co roku raka piersi diagnozuje się u około 20 000 kobiet. Niestety choroba ta wykrywana jest u coraz młodszych pań – mówi dr n.med. Daniel Maliszewski. – U pacjentek z podejrzeniem raka piersi ważna jest szybka diagnostyka i łatwy dostęp do nowoczesnego leczenia. Kobiety, kończąc 20 lat, co roku powinny robić USG piersi. Kobiety kończące 50 lat – mammografię. Dzięki multidyscyplinarnemu i spersonalizowanemu leczeniu rak piersi jest już praktycznie chorobą przewlekłą o dobrym rokowaniu – kontynuuje dr n.med. Daniel Maliszewski. – Jednak wiedza kobiet odnośnie profilaktyki i leczenia raka piersi jest kluczowa, aby świadomie uczestniczyć w procesie diagnostyczno-leczniczym.
– Nasza fundacja udziela wsparcia merytorycznego z zakresu metod leczenia raka piersi, po to by pacjentka mogła stać się partnerem do rozmowy z lekarzem i świadomie podejmowała decyzje o swoim leczeniu – mówi współzałożycielka fundacji OmeaLife, Ewelina Puszkin. – Uczucie sprawczości buduje w niej na nowo poczucie bezpieczeństwa, którego bardzo potrzebuje. Wpieramy ją również emocjonalnie, dzielimy się swoimi pozytywnymi doświadczeniami, motywujemy do pozostania aktywną zawodowo i nie rezygnowania ze swoich pasji w trakcie i po zakończonym leczeniu. Od 2018 jesteśmy członkiem Think Pink Europe – organizacji zrzeszającej fundacje wspierające chorych na raka piersi z całej Europy. Wspólnie realizujemy wiele zadań, m.in. organizujemy Race for the Cure.
26 września – 10 października biegnijmy po zdrowie
Race for the Cure to jedna z największych europejskich imprez sportowych tematycznie poświęcona zdrowiu kobiet. W jej trakcie organizowane są biegi, jak i Nordic Walking. – Race for the Cure niesie za sobą ideę zwiększenia świadomości profilaktyki raka piersi, budowania solidarności z chorymi i ich rodzinami oraz umożliwia zgromadzenie funduszy na działalność fundacji – dodaje współżałożycielka fundacji OmeaLife, Ewelina Puszkin. Osoby dotknięte rakiem piersi biegną w różowych koszulkach celebrując życie. Pozostali uczestnicy wyrażają gest solidarności w walce z rakiem piersi zakładając koszulki białe. Każdego roku bierze w niej udział około miliona osób, w tym roku więcej o kilkaset Yasumianek. Wydarzenie będzie organizowane w całej Polsce. O tym, jak dołączyć do drużyn lub jak założyć swoją drużynę, można dowiedzieć się na stronie Race for the Cure.
Maski na różowo
YASUMI przekaże cały dochód ze sprzedaży 1000 różowych masek z platyną na rzecz fundacji OmeaLife. – Maska wspomaga metabolizm skóry, zwiększa jej elastyczność, stymuluje syntezę kolagenu, przeciwdziała wolnym rodnikom. Łagodzi podrażnienia i wzmacnia ściany naczyń krwionośnych, działa nawilżająco, wygładzająco i ochronnie. Sprawdzi się rewelacyjnie dla każdego typu cery jako przeciwutleniająca bomba dla skóry twarzy – mówi Top Expert i Trener YASUMI COLLEGE, Agnieszka Kujawa. – Będziemy je sprzedawać po 10 zł w październiku w naszych gabinetach, do których serdecznie zapraszamy. Tym samym 10 000 złotych przekażemy na rzecz fundacji, której działanie my, Yasumianki, wspieramy całym sercem!