New Balance Green Leaf

fot. mat.pras.

New Balance ogłosił poszerzenie asortymentu produktów spełniających standard green leaf o wybrane modele obuwia.

Marka skoncentrowała się przy tym na bestsellerowych produktach, w tym wybranych wersjach kolorystycznych swojego najpopularniejszego modelu 574. Poliester i skóra są w przypadku New Balance dwoma materiałami, które mają największy wpływ na klimat. Nowa inicjatywa jest ważnym krokiem na drodze do celu wyznaczonego przez New Balance, jakim jest pozyskiwanie 50% poliestru z recyklingu i 100% skóry z preferowanych źródeł do 2025 roku.

Tworzenie produktów w bardziej odpowiedzialny sposób to ciągła podróż. Kontynuujemy nasze wysiłki związane z wprowadzaniem standardu green leaf. Podejmujemy działania w tych obszarach, w których mogą one przynieść największe efekty – np. koncentrując się na naszych najpopularniejszych modelach – tłumaczy Cynthia Maletz, Director of Product Creation Platforms w firmie New Balance.

W kolekcji Wiosna 2022 około 19% obuwia New Balance, jak również ponad 60% odzieży, spełniało będzie stworzony przez markę standard green leaf. Celem jego wprowadzenia jest przyśpieszenie zmian systemowych i podejmowanie jak najbardziej efektywnych działań na rzecz zmniejszenia wpływu firmy na środowisko. Sposobem na osiągnięcie przez markę największych i bezpośrednich efektów w tym obszarze jest zaś wybór materiałów preferowanych ze względu na ich wpływ na środowisko. Pierwsze produkty spełniające standard green leaf zostały zaprezentowane przez New Balance w kolekcji odzieży w 2020 roku. Marka stale poszerza asortyment produktów stworzonych z wykorzystaniem preferowanych materiałów.

New Balance green leaf standard

Standard green leaf wprowadzony przez New Balance określa minimalne procentowe wykorzystanie materiałów preferowanych przez markę ze względu na ich wpływ na środowisko. W przypadku odzieży standard green leaf oznacza wykorzystanie przynajmniej 50% preferowanych materiałów, a w przypadku obuwia spełniającego ten standard, musi to być przynajmniej 50% materiałów wykorzystanych do produkcji cholewki. Dodatkowo co najmniej jeden materiał w podeszwie środkowej/podeszwie zawierać musi około 3% materiałów pochodzenia biologicznego lub 5% materiałów pochodzących z recyklingu. New Balance określa preferowane materiały w oparciu o ich właściwości fizyczne (jak np. poliester pochodzący z recyklingu) bądź zrównoważone źródło pochodzenia (np. skóra pochodząca z garbarni spełniających wymogi standardu LWG Gold).

Szczegółowe informacje na temat tego, w jaki sposób dany produkt spełnia wymogi standardu green leaf, można znaleźć na metkach, zawieszkach lub stronie www.newbalance.com.

Ważne jest dla nas zapewnienie konsumentom intuicyjnych narzędzi, takich jak standard green leaf, które pomogą im wybrać produkty zgodne z ich wartościami. Celem jest wprowadzenie systemowych zmian i wywarcie pozytywnego wpływu na całą branżę modową – mówi Laura Wittman, VP of Responsible Leadership and Corporate Compliance w firmie New Balance.

New Balance od lat buduje mocne podstawy praktyk zrównoważonego rozwoju i wyznacza kierunek odważnych działań ukierunkowanych na przeciwdziałanie różnym aspektom zmian klimatycznych. Od wykorzystania energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych w łańcuchu dostaw, po tworzenie portfolio materiałów preferowanych ze względu na wpływ na środowisko, New Balance nieustannie poszukuje rozwiązań, które mają zarówno krótko-, jak i długoterminowe skutki.

W ramach swojej strategii New Balance dąży do osiągnięcia do 2030 r. szeregu celów związanych ze zmniejszeniem emisji dwutlenku węgla, w tym:

· Energia odnawialna: New Balance dąży do tego, aby do 2025 r. w całej swojej światowej działalności korzystać w 100% z energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Jako sygnatariusz programu “Business Ambition for 1.5ºC” oraz Karty Działań Przemysłu Modowego na rzecz Klimatu ONZ, New Balance wyznacza nowe, oparte na naukowych podstawach cele redukcji emisji we wszystkich zakresach.

· Długowieczność i cyrkularność: New Balance dąży do tego, aby do 2025 r. nie wysyłać na wysypiska żadnych odpadów z fabryk obuwia. W 2021 r. marka przeprowadziła pilotażowy program naprawy odzieży w ramach działań mających na celu rozwiązanie problemu odpadów pokonsumenckich i osiągnięcie wyższego poziomu cyrkularności.

· Niskoemisyjne materiały: Poliester i skóra to w przypadku New Balance dwa materiały, które wywierają największy wpływ na klimat. Pierwszym krokiem w kierunku zmniejszenia tego wpływu jest pozyskiwanie do 2025 r. przynajmniej 50% poliestru z recyklingu i korzystanie w 100% ze skóry z preferowanych źródeł.

· Wspieranie i ochrona przyrody: W porozumieniu z organizacją 1% for the Planet, do czerwca 2023 roku New Balance przekaże 1% ceny detalicznej wszystkich butów Fresh Foam X Hierro v7, Fresh Foam X Hierro v7 GTX i Fresh Foam X Hierro v7 mid sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych na rzecz organizacji zajmujących się zmianami klimatu i ochroną terenów publicznych. Więcej informacji można znaleźć na stronie onepercentfortheplanet.org.

· Resilience: Aby wspierać równouprawnienie kobiet i społeczności pracowników, New Balance dąży do tego, by do 2025 roku 100% kobiet pracujących w fabrykach obuwia korzystało z możliwości dodatkowego kształcenia i kursów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.