Masz mało żelaza, jedz buraki

fot. mat.pras.

Żelazo jest jednym z kluczowych pierwiastków, którego niedobór prowadzić może do poważnych konsekwencji zdrowotnych. Bogatym źródłem żelaza są buraki.

Spośród wszystkich makro- i mikroelementów warto zwrócić szczególną uwagę na żelazo. To pierwiastek, który odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie m.in. układu krwionośnego, nerwowego czy odpornościowego. Jego niedobór prowadzi do poważnych schorzeń: anemii, czy zaburzeń gospodarki hormonalnej. Uzupełnianie braków żelaza jest szczególnie ważne dla kobiet, ale też dzieci, młodzieży, osób starszych, wegan i wegetarian.

Niestety, żelazo to pierwiastek, który trudno się wchłania przez organizm. Możemy spróbować zapobiegać brakom żelaza spożywając produkty, które są bogatym jego źródłem, jednocześnie z substancją poprawiającą jego przyswajanie – z witaminą C. Wymaga to jednak starannego planowania naszego menu, na co nie każdy z nas może sobie pozwolić.W takim przypadku można wesprzeć się odpowiednim preparatem, który gwarantuje przyswajanie żelaza na wysokim poziomie, takim jak wyciąg z buraka marki Bobica. Sproszkowany wyciąg z buraka to produkt w pełni naturalny, który można polecić nawet weganom. Ekstrakt pozyskiwany jest bowiem z warzyw pochodzących z ekologicznych upraw, o czym zaświadcza certyfikat ECO.  Wystarczy już jedna łyżeczka buraka w proszku PREMIUM firmy Bobica – taka dawka odpowiada bowiem całemu burakowi.

Wybór buraka spośród wszystkich innych warzyw jest nieprzypadkowy. Oprócz żelaza, buraki są bowiem bogatym źródłem przeciwutleniaczy, chroniących przed nowotworami czy betaniny – substancji o działaniu przeciwbakteryjnym i przeciwwirusowym. W burakach znaleźć też można cenne witaminy: A, B, C, E i K oraz pierwiastki: mangan, cynk, miedź czy potas.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.