Premiera nowej kolekcji Balagan Studio projektującego buty i akcesoria zbiega się z trudnym momentem dla wielu niezależnych, polskich marek. Nie poddając się, Balagan przenosi się całkowicie w tryb online i wprowadza udogodnienia, takie jak darmowa dostawa.
Marka Balagan zasłynęła z nowoczesnego designu obuwia stawiającego na wygodę i przywiązaniu do wysokiej jakości rzemiosła. Na wiosnę proponuje swoje klasyczne wzory w całej gamie nowych kolorów, a dzięki ulepszonej konstrukcji buta, produkty zgodnie z filozofią marki mogą zostać z nami na lata.
Wśród nowości – Leilot. To klasyczne czółenka z oblekanym skórą obcasem o średniej wysokości 5 cm. Są udoskonaloną wersją znanego już modelu – Laila. Dzięki wyprofilowaniu cholewki Leilot pasuje zarówno na węższe i szersze stopy, dodatkowo nadając butom klasycznego fasonu vintage. Ich lekko zaokrąglona forma i charakterystyczne wycięcie nawiązują do łuków bauhausowskiej architektury Tel Awiwu. Dostępne są w 11 kolorach, w wersji zamszowej i z licowej skóry, od soczystej czerwieni po pastelowe odcienie błękitu, różu i szałwiowej zieleni.
Bestseller i pierwszy wzór Balagan – półbuty Opera również na wiosnę dostępne są w nowych kolorach. Ich nowa, cieńsza podeszwa stała się jeszcze bardziej elastyczna, miękko dopasowując się do stopy.
Torebki Rofe, Pitzi i Sal Tote pojawiły się w w sklepie w nowej wersji, ze zwierzęcym motywem tłoczenia we wzór krokodyla. Portfele dostępne są w nowych kolorach – brązowy i czerwony Adon, brązowy Dash oraz granatowy wizytownik.
Z Tel Awiwu do Miami lat ‘70- tych
Sesja zdjęciowa nowej kolekcji powstała w Tel Awiwie, którego modernisyczna architektura i niezobowiązujący charakter od lat inspiruje projektantki Balaganu. Hanna Ferenc i Agata Matlak-Lutyk od samego początku same dokumentują swoje kolekcje używając fotografii analogowej, odpowiadają całościowo za spójny wizerunek marki. Zdjęcia powstały w nadmorskim budynku biurowym położonym niedaleko historycznej dzielnicy Neve Tzedek. Niemal zupełnie opuszczony i przeznaczony do rozbiórki gmach sprawia wrażenie jakby zatrzymał się w nim czas.
Zafascynowała nas nadmorska architektura budynku, z opływowymi liniami, okrągłymi oknami, wszystkimi nawiązaniami do statków i skojarzeniami z architekturą Miami – opowiadają projektantki Hania i Agata – w środku biurowca znajduje się ogród z palmami i kafeteria pachnąca daniami ze smażonym ryżem i kurczakiem. Wizualnie to seventisowa reinterpretacja bauhausu, symbolicznie portret Izraela z dawnych lat.
Zakupy online są realnym wsparciem dla małych, polskich marek
Jak wiele innych marek, Balagan – niewielka, polska firma produkująca wysokiej jakości buty i akcesoria skórzane – w obecnym czasie znalazła się w trudnym momencie rozwoju firmy. Priorytetyzując zdrowie i bezpieczeństwo klientek, zespołu i współpracowników, butik został zamknięty do odwołania, a wszystkie prace właścicielki i zespół realizują zdalnie. Przyłączając się do akcji #zostańwdomu cały biznes został przeniesiony do internetu. Na stronie balaganstudio.com można kupić wszystkie produkty marki. Zakupy w tym okresie są szczególnym wsparciem dla marek, a na ten trudny czas wprowadzono udogodnienia w postaci darmowej dostawy, dłuższego czasu na zwrot i przedłużenia czasu działania sezonowego Outletu. Cały zespół jest też do dyspozycji online, aby doradzić, wytłumaczyć, pomóc.
Więcej luzu i dystansu, czyli akcja #Balaganwdomu
Balagan zainicjował też akcję w mediach społecznościowych #Balaganwdomu, do której przyłączają się influencerki i klientki dzieląc się swoimi sposobami na spędzanie czasu w domu w obecnych dniach. Im dłużej trwa kwarantanna, tym bardziej otoczeni jesteśmy przytłaczającymi komunikatami i wieloma aktywnościami, do których jesteśmy zapraszani online. Więcej możliwości spędzania czasu, to też więcej rzeczy, których fizycznie nie da się zrobić. Dlatego Balagan zachęca do uśmiechu i dystansu, bycia sobą i uwolnienia się od presji, poprzez przewrotne pozwolenie sobie na nieco bałaganu. Wrzucając zdjęcie z hasztagiem #Balaganwdomu i produktami Balagan w domowym otoczeniu otrzymuje się zniżkę w wysokości 20% na zakupy online. Najciekawsze prace zostaną nagrodzone voucherami. Akcja trwa do 12 kwietnia.