Zdrowsza wersja ciastek brownies

Zdrowsza wersja ciastek brownies

Fot: Shutterstock

Brownies to ciągnące się czekoladowe ciasteczka, flagowy deser Stanów Zjednoczonych. Niestety te tradycyjne to prawdziwa bomba kaloryczna. Dzisiaj proponujemy wersję bardziej zdrową, na dodatek wegańską.

Ciastka są tak samo pyszne, a jedno ma zaledwie 150 kalorii. Nawet najbardziej wytrawne podniebienie nie wychwyci w nich cukinii, tutaj zmiksowanej, nie startej. Cukinia nie tylko obniża kalorie, ale dostarcza też potas, błonnik i witaminę C.

Składniki:

– 1 łyżka mielonego siemienia lnianego
– 3 łyżki wody
– 1 szklanka mąki uniwersalnej
– 1 szklanka cukru
– ½ szklanki niesłodzonego kakao
– ½ łyżeczki proszku do pieczenia
– ½ łyżeczki soli
– 1 mała cukinia
– ½ szklanki oliwy z oliwek
– 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
– ¼ szklanki pokruszonej czekolady mlecznej

Jak przygotować brownie:

Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. W miseczce wymieszaj siemię lniane i wodę. Obierz cukinię i pokrój na kawałki. Zmiksuj ją w kuchennym robocie i dodaj do niej oliwę, ekstrakt waniliowy i siemię lniane zmieszane z wodą. Do osobnej miski wsyp mąkę, cukier, kakao, proszek do pieczenia i sól. Składniki starannie wymieszaj i dodaj do miski z cukinią. Powinno wyjść gęste, w miarę jednolite ciasto. Przełóż je na blachę do pieczenia i piecz przez 15 minut. Przez kolejne 15 minut niech ciasto wystygnie. Kroimy je na małe prostokąty. Brownies możesz jeść od razu, ale jeśli chcesz uzyskać ciągnącą się konsystencję, z których słynną, zawiń ciastka w folię aluminiową i schowaj na godzinę do zamrażarki.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.