Zdrowe zamienniki słodyczy

zamienniki słodyczy

fot. © 5PH/Bank zdjęć Photogenica

 

Ochota na coś słodkiego, tu i teraz, natychmiast, jest znana każdej z nas. Nic w tym złego, jeśli zachowujemy umiar, ale trzeba pamiętać, że słodycze to tzw. „puste kalorie”, bez żadnych składników odżywczych. Jak je zastąpić, by było pysznie i zdrowo?

Co zdrowego zamiast słodyczy?

Przede wszystkim świeże owoce. To one dostarczają organizmowi cennych witamin i składników mineralnych, a nam dają uczucie sytości. Poza tym oczywiście owoce suszone. Daktyle smakują jak czekolada, są bardzo słodkie, ale przede wszystkim dużo zdrowsze. Rodzynki, krążki jabłek, suszone mango, banany… i bakalie – mieszanka suszonych owoców i orzechów, poza węglowodanami i błonnikiem, dostarczy nam m.in. cennych kwasów omega-3, witaminę E. Orzechy są bogate w zdrowe tłuszcze nienasycone, które pomagają zwalczać zły cholesterol. Pyszne są również pieczone owoce, np. gruszka, jabłko, banan. Pieczone jabłko z cynamonem może być niskokaloryczną namiastką szarlotki. Wielbicielki gorącej czekolady, mogą natomiast spróbować przygotować swój ulubiony napój na mleku roślinnym.

Musy owocowe i koktajle

Koktajle, musy i soki to źródło witamin, błonnika i białka. Musy owocowe to po prostu zmiksowane owoce, np. banan, gruszka, jabłko. Warto łączyć je w taki sposób, by nie podnosiły za szybko stężenia glukozy we krwi. W koktajlach możemy pozwolić sobie na więcej – miksować owoce, jogurty, mleko roślinne. I dodatki!

Każda z nas ma takie dni, w których bez problemu pochłonąć może tabliczkę czekolady. Później są wyrzuty sumienia – bo pojawiają się dodatkowe kilogramy i wypryski na skórze… Całkowite zrezygnowanie ze słodyczy jest jednak bardzo trudne. Warto więc wprowadzić do swojego życia zdrowe zamienniki słodyczy. Efekty przyjdą szybciej niż się spodziewamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.