Zdrowe jedzenie, które musisz poznać w 2016 roku

Zdrowe jedzenie na 2016 rok

Zdrowe jedzenie na 2016 rok

Zdrowe jedzenie jest wciąż modnym trendem w kuchni. To całe dania, ale także małe dodatki, które możesz dodać do codziennego jadłospisu. Poznaj pięć zdrowych propozycji na 2016 rok.

1. BroccoLeaf

Co to jest: Nazwa to połączenie słowa broccoli (brokuł) i leaf (liść). To po prostu liście brokuła. Liście mają odrobinę słodszy smak niż jarmuż.
Dlaczego jeść: Liście brokuła mają znacznie więcej wapnia niż inne liściaste warzywa. Dwa liście zapewniają 30% twojego dziennego zapotrzebowania na wapń.
Jak jeść: Przysmaż liście na patelni razem z czosnkiem, oliwą z oliwek i czerwonymi płatkami chili. Całość możesz zawinąć w placek tortilla lub zjeść jako danie stir-fry.

2. Rodymenia palczasta

Co to jest: Pod tą trudną nazwą kryją się najbardziej popularne wodorosty atlantyckie. Rodymenia występuje także pod nazwą dulse, dillisk czy czerwony dulse. Ma fioletowoczerwony kolor i płaskie, gładkie liście. Jest słona w smaku.
Dlaczego jeść: Liście rodymenii są bogate w jod, potas, żelazo i witaminę C.
Jak jeść: Rodymenia nie wymaga gotowania, jedynie dokładnego umycia. Jest doskonałym dodatkiem do makaronów, zup i sałatek. Niektórzy posypują nią także… popcorn.

3. Canihua

Co to jest: To daleka kuzynka komosy, roślina pochodząca z Peru i Boliwii. Rośnie wyłącznie w wysokogórskich obszarach, stąd jej eksport jest mocno ograniczony. Ziarna canihuy znajdziesz najczęściej w sklepach ze zdrową żywnością. Mają orzechowy posmak, są pozbawione glutenu.
Dlaczego jeść: Canihua jest doskonałym źródłem białka roślinnego, żelaza, błonnika i wapnia.
Jak jeść: Ziarna zagotuj w wodzie, dodaj do zupy lub do porannej owsianki z owocami.

4. Pitaja

Co to jest: Pitaja znana jest u nas także pod nazwą smoczy owoc czy smocza gruszka. To owoc kaktusa z Ameryki Centralnej. Ma biały lub lekko różowy miąższ i czarne ziarna. Jest lekko słodka w smaku i bardzo orzeźwiająca.
Dlaczego jeść: Pitaja to bogate źródło witaminy B2. Ma też znacznie mniej cukru niż inne owoce.
Jak jeść: Pitaję możesz dodać do smoothies. Doskonale smakuje też na świeżo lub po wyjęciu z lodówki. Jest wtedy szczególnie orzeźwiająca.

5. Nasiona konopi

Co to jest: Chociaż same konopie są niedozwoloną substancją, ich nasiona znajdziesz w sklepach ze zdrową żywnością. To jeden z najbardziej popularnych dodatków zdrowej kuchni, o delikatnym orzechowym smaku.
Dlaczego jeść: Nasiona są pełne kwasów omega 3 i omega 6. Trzy łyżki nasion to 10 gramów białka.
Jak jeść: Posyp nasionami poranną owsiankę. W daniach bezglutenowych zastąp nasionami bułkę tartą.

Galeria:
1.Broccoleaf
2.Rodymenia palczasta
3. Canihua
4. Pitaja
5. Nasiona konopi

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.