Zdrowe chipsy z jarmużu

Zdrowe chipsy z jarmużu

Fot: flickr

Kochasz chipsy, ale dbasz o zdrowie? Te z jarmużu są świetne.

Składniki:

– duża garść liści jarmużu
– 3 łyżki płatków drożdżowych
– 1 łyżka oliwy z oliwek
– 2 łyżeczki czosnku granulowanego
– 1 ½ łyżeczki mielonego chili
– 1 łyżeczka wędzonej papryki
– ½ łyżeczki soli

Jak zrobić chipy z jarmużu

Dwie duże blachy wyłóż pergaminem do pieczenia. Rozgrzej piekarnik do 150 stopni. Usuń łodygi z jarmużu, zostaw same listki. Umyj je pod zimną wodą, wysusz. Przełóż listki do dużej miseczki, skrop oliwą, wymieszaj. Posyp przyprawami i wymieszaj. Listki rozłóż na blachach. Włóż je do piekarnika, piecz przez 10 minut. Wyjmij, obróć liście jarmużu, piecz przez 12 do 15 minut. Wyjmij blachy, odczekaj 3-5 minut i podawaj. Chipy najlepiej smakują zaraz po przyrządzeniu, inaczej tracą chrupkość.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.