Węglowodany nie takie złe!

węglowodany

©bit245/Bank zdjęć Photogenica

Nie warto całkowicie eliminować węglowodanów z diety. Wystarczy ograniczyć spożycie. Nasz organizm ich potrzebuje.

Jesteś na diecie? Jeśli chcesz zrzucić nadprogramowe kilogramy w pierwszej kolejności eliminujesz najprawdopodobniej węglowodany. Czy wiesz jednak, że całkowite wyeliminowanie węglowodanów z codziennej diety może wpłynąć źle na zdrowie? W czasopiśmie The Lancet Public Health opublikowano wyniki badań przeprowadzonych na grupie 15 tysięcy Amerykanów. Badano ich styl życia na przestrzeni aż 25 lat! Szczególną uwagę poświęcono nawykom żywieniowym i długości życia badanych osób. Zanotowano widoczne zależności. Osoby, które stosowały dietę umiarkowaną w węglowodany żyły średnio 4 lata dłużej niż te, które całkowicie eliminowały je z diety. Wśród osób stosujących dietę całkowicie bez węglowodanów zanotowano aż 55 procent więcej przypadków przedwczesnej śmierci! Następnym więc razem kiedy sięgniesz po miskę makaronu czy pizzę, nie miej wyrzutów sumienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.