Wegetariańskie chili

Wegetariańskie chili

Fot: Photogenica

Chili wcale nie musi być gotowane na mięsie! Wegetariańskie chili jest tak samo aromatyczne i sycące.

Składniki:

– 2 łyżki oliwy z oliwek
– 1 drobno posiekana cebula
– 2 pokrojone w kostkę papryki zielone
– 3 rozgniecione ząbki czosnku
– ¾ szklanki ciemnego piwa porter
– ¼ szklanki papryki chipotle
– 2 puszki pomidorów w kawałkach
– 3 ½ szklanki czerwonej lub czarnej fasoli
– 2 szklanki bulionu warzywnego
– 1 łyżka przecieru pomidorowego
– 1 łyżeczka kminku
– 1 łyżeczka oregano
– Sól i czarny pieprz do smaku

Jak ugotować wegetariańskie chili

W dużym garnku na średnim ogniu rozgrzej oliwę. Dodaj cebulę i paprykę, smaż przez 7-10 minut, aż cebula będzie przezroczysta. Dodaj czosnek, smaż przez kolejne 2 minuty. Do garnka wlej piwo, wymieszaj wszystkie składniki. Gotuj przez kolejne 5-7 minut. Dodaj paprykę chipotle, pomidory, fasolę, bulion i przecier pomidorowy – wszystko dokładnie wymieszaj. Dodaj kminek i oregano. Lekko zwiększ ogień. Kiedy chili zacznie lekko wrzeć, ponownie zmniejsz ogień. Gotuj przez kolejne 25-30 minut. Chili podawaj na gorąco, najlepiej z awokado, startym serem, zieloną cebulką, ćwiartkami limonki lub chipsami tortilla.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz