Uwaga na słodziki!

słodziki

©Klanneke/Bank zdjęć Photogenica

Pojawiły się na rynku jako rewolucyjna, pozbawiona kalorii metoda na słodzenie herbaty czy kawy. Dzisiaj znajdziesz je też w składzie niektórych słodyczy, gum do żucia czy nawet past do zębów. Ale czy na pewno nie mają wad?

Zaletą słodzików wydaje się być efekt słodzący, ale lista ich wad jest bardzo długa. Jak się okazuje słodziki źle wpływają na bakterie jelitowe i zaburzają zdolność organizmu do regulowania poziomu cukru we krwi. To ich dwa największe, chociaż nie jedyne grzechy. Wśród osób regularnie spożywających słodziki odnotowano też większe zatrzymywanie wody w organizmie, bóle głowy, przybieranie na wadze, a nawet zwiększone zachcianki na słodkie!

Jak ich unikać? Bądź świadomym konsumentem i zawsze czytaj skład kupowanych produktów. Z łatwością zastąpisz je też naturalnymi słodzikami, o niskim indeksie glikemicznym czy małej kaloryczności. W sklepach znaleźć można produkty o niskiej kaloryczności bądź niskim indeksie glikemicznym, takie jak stewia, cukier brzozowy, fruktoza czy inulina.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.