Uprawiaj jogę! Codziennie!

Uprawiaj jogę! Codziennie!

Fot: pxhere.com

Zwolennicy jogi mówią, że to najprostszy i najzdrowszy sport na świecie, który zmienia życie na lepsze. Zmniejsza stres, wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne i fizyczne, poprawia humor! Wystarczy kilkanaście minut ćwiczeń o poranku.

Jesteś wiecznie zmęczona, podenerwowana, bolą cię plecy od siedzenia za biurkiem? Wstań rano 20 minut wcześniej i poćwicz jogę. Po kilku dniach regularnego ćwiczenia polepszy ci się humor i ogólne samopoczucie. Wielbiciele jogi twierdzą, że z jogą nawet największy problem staje się mniejszy!

1. Poprawia zdrowie psychiczne

Żyjesz w stresie. Nie możesz przestać myśleć o kłopotach w pracy, budzisz się poddenerwowana. Poranna joga uspokaja, sprzyja uczuciu porannego zadowolenia i szczęścia. Wystarczy 20 minut porannych ćwiczeń, żeby pokonać stan niepokoju i poczucie depresji. Joga pomaga opanować emocje, poprawia ogólne samopoczucie, gdyż zwiększa poziom endorfin.

2. Zwiększa komfort snu

Masz problemy z zasypianiem, a rano budzisz się zmęczona? Poranna joga pomoże ci łatwiej zasnąć wieczorem i obudzić się w pełni wypoczęta.

3. Wzmacnia wytrzymałość

Łatwiej funkcjonujesz rano, czy jesteś typową sową? Joga pozwoli ci utrzymać siłę przez cały dzień, maksymalnie zwiększając twoją efektywność. Jest remedium na zespół chronicznego zmęczenia.

Jak ćwiczyć jogę rano?

Początkujący mogą wypróbować następujące pozycje. Każdą z nich postaraj się utrzymać przez 30 sekund.

1. Pozycja Kota i Krowy – dodaje energii i niweluje bóle kręgosłupa.

2. Pozycja Deski – poprawia kondycję organizmu.

3. Pozycja Skrętu Kręgosłupa – poprawia elastyczność kręgosłupa. Sugeruje się, że pomaga w trawieniu oraz poprawia dopływ krwi do najważniejszych narządów.

4. Pozycja Pies z Głową w Dół – rozluźnia napięcie w mięśniach.

5. Pozycja Wysokiego Wykroku – wzmacnia siłę mięśni dolnej połowy ciała.

6. Pozycja Kąta – Pozycja ta wzmacnia kostki, kolana i uda. Pomaga odchudzić okolicę pasa i bioder. Uśmierza bóle kulszowe i artretyczne. Otwiera klatkę piersiową wspomagając proces oddychania.

7. Pozycja Wojownika II – zwiększa równowagę i elastyczność ciała.

8. Pozycja Odpoczywającej Bogini – Zwiększa moc, siłę, wytrzymałość mięśni, elastyczność

9. Pozycja Głębokiego Wykroku – wzmacnia mięśnie ud i pleców.

10. Pozycja Budowania Mostu – poprawia równowagę ciała.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.