Ty też możesz medytować

Ty też możesz medytować

Fot: Shutterstock

Aby medytować, nie musisz brać drogich lekcji. Poświęć tylko więcej uwagi codziennym czynnościom.

Medytacja to nic innego jak skupienie się na samym sobie, swoim oddechu lub otoczeniu. To modny trend wśród osób, które chcą w naturalny sposób zminimalizować poziom stresu. Nie potrzebujesz aplikacji czy drogich konsultacji, wystarczy że wygospodarujesz codziennie dosłownie kilkanaście minut.

Poranna kawa

Kawa pobudza, pijąc ją możesz się jednak zrelaksować. Znajdź sobie wygodne miejsce i pomyśl miło o nadchodzącym dniu, rozkoszując się ulubionym napojem. Skup się na smaku, ale też na cieple kawy i jej zapachu.

Lunch

W pośpiechu nie zauważasz nawet, co zjadłaś. Zwolnij. Pół godziny to masa czasu, by się zrelaksować przy jedzeniu. Jedz powoli i odkrywaj smaki. Odgoń myśli o pracy, a wyobrażaj sobie miłe miejsca, chwile, miłych ludzi.

Powrót do domu

Wracaj w ciszy lub słuchając relaksacyjnej muzyki. Nim ruszysz samochodem, zrób 10 głębokich oddechów, nie myśląc o pracy, obowiązkach, zmartwieniach. Wsłuchaj się w oddech. Jeśli jedziesz autobusem czy pociągiem, usiądź wygodnie i rozluźnij mięśnie.

Spacer

Jeśli tylko znajdziesz czas, idź na krótki spacer. Nie myśl wtedy o problemach, skup się na oddechu. Utrzymuj stałe tempo i wsłuchaj się w swoje kroki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.