Sposoby na lepszy sen

Sposoby na lepszy sen

Fot: Shutterstock

Problemy ze snem? Może te sposoby pomogą, by dobrze przesypiać noc.

Bądź konsekwentna

Zaplanuj, o której idziesz spać i o której się budzisz. Pilnuj tych godzin każdego dnia. Konsekwencja pomoże w wytworzeniu cyklu, w którym organizm ma czas na aktywność i wypoczynek. Przed snem stopniowo się wyciszaj. Zgaś telewizor, przyciemnij światło, możesz włączyć relaksacyjną muzykę lub poczytać książkę. Czasem też dobrze robi ciepła kąpiel, choć niektórych rozbudza. Możesz sięgnąć również po świece aromaterapeutyczne. Polecamy świece Alqvimia Anti-Stress. Pomoże się zrelaksować i odprężyć. Można ją kupić w sklepie internetowym http://www.sklep.alqvimia.pl/p273-swieca-anty-stress.html

Pilnuj diety

Nie idź spać głodna, nie kładź się też przejedzona. Anie jedno ani drugie nie sprzyja spokojnemu snu. Staraj się nie wypijać też zbyt dużo płynów, inaczej w nocy będziesz musiała wstać do toalety. Unikaj kofeiny i nikotyny, które działają pobudzająco.

Pamiętaj o wygodzie

Podstawa to wywietrzony, chłodny pokój oraz wygodny materac, który powinnaś dobrać pod swoje wymagania. Zdrowsze są te twardsze. Powinnaś mieć też wystarczającą ilość miejsca, by swobodnie móc się na nim obracać.

Sposoby na lepszy sen

Sposoby na lepszy sen

Ogranicz drzemki

Jeśli lubisz położyć się w ciągu dnia, ale nie możesz zasnąć w nocy, ogranicz drzemki. A jeżeli nie dasz rady bez nich wytrzymać, postaraj się, aby trwały około 20 minut i na pewno nie dłużej niż 30 minut.

Systematycznie ćwicz

Lepiej ćwiczyć rano niż wieczorem. Nie zawsze jednak mamy taką możliwość. Osoby mające trudności ze snem, nie powinny ćwiczyć po godzinie 18:00. Będą zbyt pobudzone, aby zasnąć.

Jeśli trzeba, idź do specjalisty

Nieprzespana noc przytrafić się może każdemu i nie ma w tym nic niepokojącego. Ale jeśli problemy ze snem trwają miesiącami i żaden ze sposobów nie pomaga, warto zwrócić się o pomoc do lekarza. Może ziołowe tabletki na sen rozwiążą problem.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz