Sól – czym ją zastąpić?

Sól – czym ją zastąpić?

©Subbotina/Bank zdjęć Photogenica

Trudno wyobrazić sobie kuchnię bez soli, ale jej nadmiar może poważnie szkodzić zdrowiu. Na szczęście możesz zastąpić ją bardziej zdrowymi zamiennikami i wciąż cieszyć się wyrazistym smakiem potraw.

Sól w niewielkich ilościach wciąż jest zdrowa, zwłaszcza ta w wersji nieprzetworzonej, np.: sól himalajska czy sól morska, które dodatkowo stanowią wartościowe źródło minerałów. Przedawkowanie soli (nawet tej zdrowej) może prowadzić jednak do nieprzyjemnych skutków ubocznych, takich jak wzdęcia czy nagromadzenie i zatrzymywanie wody w organizmie. Nie doświadczysz ich, jeśli zastąpisz sól zdrowymi zamiennikami. Nie tylko podkreślą smak potraw, dodatkowo wiele z nich ma przeciwutleniacze i wykazuje się działaniem bakteriobójczym. Przedstawiamy kilka z nich.

– Wodorosty w płatkach np.: dulse czy kelp, które dostaniesz w wygodnych opakowaniach przypominających solniczki. Nadają potrawom lekko słony smaku, dodatkowo wzbogacają je o potężną dawkę jodu, żelaza, potasu i innych minerałów, a także zdrowych enzymów i aminokwasów.

– Bazylia. Ma delikatny słono-pieprzny smak, świetnie komponuje się z daniami kuchni włoskiej. Świeża bazylia doskonale podkreśla smak sałatek.

– Tymianek. Świetnie komponuje się z daniami z owocami morza, dodaje im lekko słonego posmaku.

– Majeranek. Jest doskonałym dodatkiem do zupy, ma wyrazisty smak.

– Estragon. Doskonale „posoli” poranne omlety czy jajecznicę.

– Lubczyk. „Posól” nim sosy i zupy.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.