Reklama outdoor – co powinno się o niej wiedzieć?

Reklama outdoor – co powinno się o niej wiedzieć?

fot. mat.pras.

Reklama zewnętrzna, mimo panowania tzw. ery internetu, nadal pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów na prowadzenie kampanii marketingowych. Każdy przystanek, dworzec, tramwaj i autobus mogą okazać się wyjątkowo skutecznymi nośnikami reklamy zarówno dla małych, jak i dużych przedsiębiorców.

Jaka reklama zewnętrza wpływa na budowanie marki?

Logo, motto i barwy to najczęściej pierwsze z rzeczy, które widzi potencjalny klient. Reklama zewnętrzna powinna być dobrze oświetlona i widoczna, a jej projekt wystarczająco jasny i prosty w przekazie. Niestety nigdy nie ma drugiej szansy na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia, dlatego tak istotne jest maksymalne wykorzystanie możliwości reklamy outdoorowej.

Billboard będzie najbardziej skuteczny, gdy znajduje się w pobliżu reklamowanej firmy – szczególnie w mniejszych miejscowościach, w których sieć komunikacyjna nie jest tak rozbudowana, aby móc przeprowadzić opłacalną kampanię reklamową. Reklama w formie widocznego, jasnego City light’u na przystanku autobusowym jest czasami tak samo widoczna, jak wielkoformatowy billboard. Kluczem do sukcesu jest właściwa strategia lokalizacyjna, którą mogą zapewnić wyłącznie profesjonaliści z doświadczeniem (np. Znajdź Reklamę). Reklama na wyświetlaczu w autobusie ma zadziwiająco wielu odbiorców (średnio nawet 50 000 osób dziennie!). Budowanie marki to długotrwały proces, który, jeśli został dobrze zaplanowany – przynosi wymierne korzyści. Reklama outdoor dociera wszędzie – nawet tam gdzie nie sięga Internet! Najskuteczniejsze i najlepsze formy reklamy zewnętrznej, które mogą pomóc w budowaniu marki to:

• Billboard

• City light

• Reklama typu Ad Walk

• Reklama w metrze, autobusie, tramwaju

• Reklama wielkoformatowa

Reklama zewnętrzna – od malowideł w jaskiniach po nowoczesne wyświetlacze cyfrowe

Reklama jest jedną z najstarszych form marketingu. Tak naprawdę, za jej pierwotną wersję można spokojnie uznać malowidła na ścianach w jaskiniach pierwszych ludzi. Reklama służy do opowiadania historii i rozpowszechniania zawartych na niej informacji. Co jest dowodem na jej niebywałą skuteczność? Przy tak wielu nowoczesnych, elektronicznych platformach i ogólnodostępnych mediach (telewizja, radio, internet), billboard i inne formy reklamy zewnętrznej utrzymują swoja pozycję właśnie z uwagi na wysoką skuteczność przekazu. Co prawda, na przestrzeni lat reklama outdoor ewoluowała i z prostych niedużych plakatów przeobraziła się w nowoczesne wyświetlacze cyfrowe, które emitują obraz o wysokiej rozdzielczości. Nadal jednak pozostają rodzajem reklamy zewnętrznej, która przoduje w skuteczności. Co jest tego przyczyną? Duża dostępność i łatwość w odbiorze – billboard dotrze do każdego, bez względu na wiek i dostęp do mediów, a nawet do trudnodostępnych odbiorców. Tej formy reklamy nie da się wyłączyć czy zamknąć, jak to bywa w przypadku wyskakujących okienek w internecie.

Nawet najbardziej nowoczesne firmy, nie rezygnują z tego tradycyjnego sposobu reklamy. Ciężko sobie wyobrazić przestrzeń miejską bez reklam i billboardów. Chociaż niektórzy ludzie narzekają na przytłaczającą ilość reklam i billboardów na ulicach – trzeba przyznać, że nawet znienawidzone – doskonale spełniają swoją rolę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.