MOOVE x FUNDACJA PEŁNĄ PIERSIĄ / BRA DAY 2017

MOOVE x FUNDACJA PEŁNĄ PIERSIĄ

Fot: mat. pras.

Breast Reconstruction Awareness Day, zwany w Polsce Dniem Informacji o Rekonstrukcjach Piersi jest inicjatywą ogólnoświatową, mającą na celu profilaktykę zdrowotną, edukację w zakresie wiedzy dotyczącej nowotworów piersi i, co bardzo istotne, promowanie zabiegów rekonstrukcji piersi po mastektomii. Polska marka MOOVE wyprodukowała wyjątkowe t’shirt z motywującymi hasłami, z których sprzedaży część pieniędzy trafi do Fundacji Pełną Piersią.

Założona przez trzy przyjaciółki, polska marka MOOVE od początku wspiera inicjatywę BRA DAY. Razem z Fundacją Pełną Piersią stworzyli unikalne projekty t’shirtów, na których widnieją grafiki wykonane przez kobiety, które przeszły mastektomie i rekonstrukcję piersi. Na klasycznych t’shirtach z najwyższej jakości lekko elastycznej bawełny Amazonki zaprojektowały motywujące hasła, które mają nieść pozytywny wydźwięk dla reszty kobiet. Nad ich przygotowaniem czuwała Małgorzata Czudak (współzałożycielka marki MMC), która poprowadziła specjalne warsztaty podczas, których powstały ręcznie malowane nadruki. Część dochodu ze sprzedaży trafi do Fundacji Pełną Piersią by wesprzeć promowanie zabiegów rekonstrukcji piersi po mastektomii.

O inicjatywie BRA DAY

Celem międzynarodowej akcji BRA DAY, zainicjowanej w 2011 r. w Kanadzie, jest upowszechnienie wiedzy o metodach rekonstrukcji piersi, traktowanej jako integralna część leczenia kobiet chorych na raka piersi.

Wojewódzkie Wielospecjalistyczne Centrum Onkologii i Traumatologii im. M. Kopernika w Łodzi jako pierwsze i jak do tej pory jedyne w Polsce podjęło tę inicjatywę w 2014 roku. W 2015 roku wraz z Fundacją Pełną Piersią na rzecz rozwoju rekonstrukcji piersi i Akademią Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi zorganizowano profesjonalną sesję zdjęciową i uroczystą galę, podczas których Bohaterki BRA DAY – Pacjentki Centrum, Kobiety po mastektomii – wystąpiły w roli modelek.

BraDay2017

Picture 1 of 20

W tym roku, decyzją Urzędu Miasta Łodzi, BRA DAY stało się częścią największego wydarzenia modowego w Polsce – Łódź Young Fashion 2017.

BRA DAY 2017 zapowiada się bardzo emocjonująco. Nawiązując do historii Łodzi Filmowej oraz idei Łódź Young Fashion, Uczestniczki tegorocznej edycji wzięły udział w sesji zdjęciowej inspirowanej kultowymi bohaterkami filmowymi . Zdjęcia zostaną wyprodukowane w formie plakatów kinowych. Podczas Gali, która odbędzie się 20 października tradycyjnie już w Auli Centrum Promocji Mody ASP, Panie wystąpią w roli modelek w niezwykłych pokazach mody. Zaprezentują kolekcje wybranych projektantów. Pokażą się także w stylizacjach filmowych. Nie zabraknie artystów związanych ze sceną muzyczną. Ważny punkt Gali będzie stanowić licytacja. Ponadto, Wojewódzkie Centrum Onkologii i Traumatologii im. M. Kopernika w Łodzi zadba o działania edukacyjne związane z profilaktyką onkologiczną i umożliwi zainteresowanym Paniom bezpłatne badania piersi.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.