Kolorowe skarpetki a kreatywność

Kolorowe skarpetki a kreatywność

Fot: Photogenica

Co skarpetki mają wspólnego z kreatywnością? No mają. Pokazują to wyniki badań naukowców z Uniwersytetu Harvarda.

Jak rozpoznajemy osoby bardziej kreatywne i kompetentne? Wielu naukowców sugeruje się poziomem konformizmu wobec otaczającego nas świata. Im mniej przystajemy do obowiązujących norm, tym bardziej jesteśmy kreatywni. Badania naukowców z Uniwersytetu Harvarda to potwierdzają. Wnioski opublikowali w piśmie Journal of Consumer Research.
O wybranie skarpetek dla siebie i ocenę wyboru innych poproszono grupę ludzi. Osoby, które sięgnęły po skarpetki zwyczajne, były postrzegane jako jednostki przeciętne i nijakie, natomiast osoby, które wybrały skarpetki kolorowe, fikuśne, postrzegano jako interesujące, bardziej kompetentne i kreatywne, a także, co ciekawe, o wyższym statusie społecznym. – „W niektórych sytuacjach zachowania niekonformistyczne mogą być bardziej korzystne niż próba wpasowania się w tłum. Kiedy robimy to specjalnie, jesteśmy postrzegani jako bardziej kompetentni i kreatywni” – napisali autorzy badań , Silvia Bellezza, Francesca Gino i Anat Keinan.

Następnym razem kiedy utkniesz na nudnym spotkaniu, dyskretnie sprawdź, w jakich skarpetkach są twoi rozmówcy. Może wcale nie będzie tak nudno.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.