Jesteś na diecie? Nie licz kalorii!

Jesteś na diecie? Nie licz kalorii!

Fot: Pixabay

Na diecie liczy się jakość a nie ilość. Tak twierdzą amerykańscy naukowcy.

Kiedy przechodzisz na dietę, w pierwszej kolejności ograniczasz liczbę kalorii. Jak się jednak okazuje, w skutecznej diecie liczba kalorii nie jest pierwszorzędnym problemem. Amerykańskie badania opublikowane w JAMA sugerują, że w skutecznej utracie wagi liczy się bardziej jakość jedzenia, a nie jego ilość.

Założenia badań były proste: trzeba ograniczyć żywność wysokoprzetworzoną, produkty rafinowane, napoje sztucznie słodzone, w zamian za to zwiększyć w diecie ilość zdrowej żywności. Nie powinnaś liczyć ile jesz dziennie kalorii ani ograniczać wielkości porcji. Nowe badania sugerują, że nie musisz męczyć się niskowęglowodanową czy niskotłuszczową dietą. Wystarczy, że każdy twój posiłek będzie zawierał warzywa. Naukowcy twierdzą, że na tak zbilansowanej diecie zrzucisz trwale ok. 6 kg rocznie, zmniejszysz znacząco obwód w talii, ograniczysz tkankę tłuszczową, będziesz miała też lepsze ciśnienie i poziom cukru.

Co powinnaś jeść?

Autorzy badań sugerują, aby dietę oprzeć na produktach pełnoziarnistych, nabiale, owocach, warzywach i rybach. Na liście rzeczy, które powinnaś zawsze mieć w lodówce, powinny się znaleźć m.in. jajka, awokado, tuńczyk, oliwa z oliwek, pomidory, ciecierzyca czy banany. Są sycące, będziesz więc jadła mniej bez wyrzeczeń. Możesz też pozwolić sobie na małe odstępstwa. Według autorów badań, jeśli 80 procent czasu jesz prawidłowo, przez resztę możesz pozwolić sobie na małe grzechy.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz