Jak zrezygnować z kawy

Jak zrezygnować z kawy

Fot: Shutterstock

Nie potrafisz zrezygnować z porannej kawy, a w ciągu dnia sięgasz po kolejne filiżanki? Jeśli bez dawki kofeiny czujesz się źle, jesteś od niej uzależniona.

Norma to ok. półtorej szklanki kawy dziennie. Przekroczenie tej ilości może prowadzić nie tylko do uzależnienia, ale też do bólów głowy, nerwicy, depresji, niedoborów minerałów.

Jak zrezygnować z kawy?

1. Stopniowo zmniejszaj ilość pitej kawy. Przez pierwszy miesiąc pij jedną szklankę mniej niż zazwyczaj, przez kolejny jeszcze jedną mniej. Organizm przyzwyczai się do zmian.

2. Wypróbuj kawę bezkofeinową. Wiele osób pije kawę nie dla kofeiny, ale po prostu, żeby wypić coś ciepłego lub dlatego, że lubią jej smak.

3. Wysypiaj się. Jeśli organizm zmagazynuje odpowiednią ilość energii na dzień, nie będzie szukał pomocy w postaci kofeiny. Staraj się przespać codziennie 7-8 godzin. W pierwszych dniach po całkowitym odstawieniu kofeiny być może będziesz potrzebować godzinę lub dwie więcej.
Postaraj się wygospodarować ten czas.

4. Znajdź przyczynę picia kawy. Czy jest sposobem poradzeniem sobie ze zmęczeniem, stresem? Być może pijesz kawę z powodów, których sama nie zdajesz sobie sprawy? Jeśli znajdziesz przyczynę picia kofeiny, łatwiej zerwiesz z nawykiem.

5. Spróbuj herbatę matcha. W jej składzie też znajduje się kofeina, ale to śladowe ilości w porównaniu do kawy. Matcha ma za to dużo aminokwasów i teaninę, które pomagają w walce ze stresem i regulują poziom cukru we krwi. Poprawia ogólne samopoczucie, nie powoduje bezsenności tak jak kawa.

6. Znajdź napój zastępczy. Jeśli jesteś po prostu przyzwyczajona do picia czegoś podczas pracy, wymień kawę na wodę mineralną lub domowe smoothie.

Jak zrezygnować z kawy?

Fot: Shutterstock

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.