Jak zmniejszyć chęć na słodycze

Jak zmniejszyć chęć na słodycze

Fot: Photogenica

Sięgasz po słodycze jak tylko masz gorszy humor? Nic dziwnego, cukier stymuluje wydzielanie serotoniny i dopaminy, dając złudne i krótkie uczucie szczęścia. Niestety w dużych ilościach jest niezdrowy. Jak zerwać ze słodkim nałogiem lub przynajmniej mieć go pod kontrolą?

Nadmiar cukru szkodzi, przyczynia się do rozwoju cukrzycy. Dlatego lepiej ograniczyć słodycze, a jeśli organizm dopomina się ciastek i czekoladek, są sposoby, by go oszukać.

Zmniejszaj stopniowo

Chcesz rozstać się z cukrem i słodkimi przekąskami? Nie rób tego radykalnie, proces odstawienia może potrwać nawet kilka tygodni. Jeśli do kawy czy herbaty dodajesz np.: 3 łyżeczki, przez pierwszy tydzień słodź 2, po kolejnym tygodniu 1, potem pół łyżeczki, a następnie w ogóle.

Jedz więcej migdałów

Gdy jesz słodycze, odczuwasz przyjemność. To wynik podwyższenia poziomu dopaminy. Jej poziom rośnie również, gdy jesz migdały.

Dbaj o zbilansowaną dietę

Jedz regularne, zróżnicowane posiłki, dzięki czemu unikniesz nagłego napadu głodu i spadku poziomu cukru.

Wybieraj ciemną czekoladę

Jeśli nie wytrzymujesz i musisz zjeść coś słodkiego, sięgnij po ciemną czekoladę. Jest najzdrowsza z czekolad i zmniejsza poziom kortyzolu, hormonu stresu.

Oszukaj siebie

Jeśli masz ochotę na ciastko, sięgnij po świeże owoce, np. po słodkie winogrona, banana, jabłko. Zaspokoją apetyt na słodki smak.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz