Jak zdrowo „zajadać” stres

Jak zdrowo „zajadać” stres

Jak zdrowo „zajadać” stres

Podjadanie w stresujących sytuacjach to nawyk, z którym trudno się uporać, można jednak zminimalizować straty i zajadać stres zdrowymi przekąskami.

Wybieraj jedzenie bogate w składniki odżywcze, które pomogą poradzić sobie ze stresem. Zaliczamy do nich magnez, który zwiększa produkcję serotoniny, tryptofan i kwasy Omega 3, odpowiedzialne za dobry humor.

Owsianka

W owsiance znajdziesz tryptofan, związek chemiczny, który wywołuje poczucie spokoju oraz melatoninę, która poprawi jakość dobrego snu. Jeśli to za mało, owsianka jest doskonałym źródłem witaminy B6 i magnezu. Możesz jeść ją na śniadanie, lekki lunch i przekąskę przed snem, a potem przespać spokojnie całą noc zapominając o stresującym dniu.

Tofu

Tofu ma dużo witaminy B1, tryptofanu, magnezu i kwasów Omega 3, które pomogą ci szybciej wprowadzić się w stan uspokojenia. Może być dodatkiem do sałatek, główną gwiazdą obiadu czy lekką przekąską w ciągu dnia.

Nasiona Chia

To doskonały sposób na odstresowanie. Nasiona mają więcej tryptofanu niż mięso indyka, są dodatkowo naładowane magnezem. Wypróbuj je jako dodatek do deseru, dodaj do porannych płatków śniadaniowych.

Łosoś

Jedzenie łososia pomaga zniwelować poczucie niepokoju i smutku. Pomagają w tym kwasy Omega 3, witamina B, magnez i odrobina tryptofanu. Można go przyrządzić na wiele sposobów, świetnie się sprawdza w sałatce czy jako główne danie obiadowe.

Krewetki

Mają tyle samo tryptofanu co mięso indyka, dodatkowo przepełnione są kwasami Omega 3. Dodaj je do lekkiego dania z makaronem, zrób sycącą sałatkę. Szybko zaspokoisz głód, ale też poprawi się Twoje samopoczucie.

1 Comment

  • Tusia pisze:

    Stresu nie zajadam, a wręcz przeciwnie, mam skurczony żołądek i nie ma mowy o jakimkolwiek jedzeniu, ale zawsze jak mam stres robię sobie maseczkę intensywnie nawilżającą, która poprawia mi humor oraz świetnie działa na moją cerę:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.