Jak zdrowo się wyspać i przyjemnie obudzić

Jak zdrowo się wyspać i przyjemnie obudzić

Fot: Photogenica

To jak śpisz i się budzisz, rzutuje na cały twój dzień. Dlatego warto dobrze się wyspać i przyjemnie obudzić.

Wyskakujesz z łóżka z pierwszym dźwiękiem budzika, czy może robisz szybki przegląd newsów ze smartfonem w ręku? Z zaciśniętymi powiekami przemykasz się do kuchni i budzisz się dopiero po pierwszym łyku kawy? Relaksujesz się przed snem kieliszkiem czerwonego wina? Wiele pozornie nieistotnych czynności może zaburzyć przebieg snu i utrudnić budzenie się. Jeśli w nocy przewracasz się z boku na bok, a rano jesteś zmęczona i zniechęcona, zacznij od zmiany nawyków.

Pilnuj diety wieczorem

Na kilka godzin przed snem unikaj picia czerwonego wina, kawy, nie jedz też czekolady. Te produkty podrażniają jelita i zaburzają sen.

Wyłącz elektronikę

Minimum na godzinę przed pójściem spać wyłącz telewizor, komputer, tablet i telefon. Twój mózg musi wyciszyć się i przygotować do snu. Niebieskie światło utrudnia wypoczynek. Przed snem poczytaj książkę. Kiedy poczujesz się śpiąca, słuchaj swojego organizmu i idź do łóżka!

Otwórz okno

Albo przynajmniej je rozszczelnij. Lepiej śpimy w niższej temperaturze (ok. 20 stopni) i wywietrzonym pomieszczeniu.

Pilnuj rutyny

Staraj się chodzić spać zawsze o tej samej porze. Organizm przyzwyczai się do rutyny. Będziesz łatwiej zasypiać i łatwiej się budzić.

Nie spiesz się

Znajdź dla siebie kilka minut po przebudzeniu, nawet jeśli wydaje ci się, że bardzo się spieszysz. Przeciągnij się, poruszaj nogami i rękami, porozciągaj palce. Pomyśl o czymś pozytywnym, co spotka cię w nadchodzących godzinach. Ten prosty nawyk pozytywnie wpłynie na nastrój.

Pij wodę!

Zacznij dzień od szklanki ciepłej wody. Woda „obudzi” twój metabolizm.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz