Jak zdrowo się wyspać i przyjemnie obudzić

Jak zdrowo się wyspać i przyjemnie obudzić

Fot: Photogenica

To jak śpisz i się budzisz, rzutuje na cały twój dzień. Dlatego warto dobrze się wyspać i przyjemnie obudzić.

Wyskakujesz z łóżka z pierwszym dźwiękiem budzika, czy może robisz szybki przegląd newsów ze smartfonem w ręku? Z zaciśniętymi powiekami przemykasz się do kuchni i budzisz się dopiero po pierwszym łyku kawy? Relaksujesz się przed snem kieliszkiem czerwonego wina? Wiele pozornie nieistotnych czynności może zaburzyć przebieg snu i utrudnić budzenie się. Jeśli w nocy przewracasz się z boku na bok, a rano jesteś zmęczona i zniechęcona, zacznij od zmiany nawyków.

Pilnuj diety wieczorem

Na kilka godzin przed snem unikaj picia czerwonego wina, kawy, nie jedz też czekolady. Te produkty podrażniają jelita i zaburzają sen.

Wyłącz elektronikę

Minimum na godzinę przed pójściem spać wyłącz telewizor, komputer, tablet i telefon. Twój mózg musi wyciszyć się i przygotować do snu. Niebieskie światło utrudnia wypoczynek. Przed snem poczytaj książkę. Kiedy poczujesz się śpiąca, słuchaj swojego organizmu i idź do łóżka!

Otwórz okno

Albo przynajmniej je rozszczelnij. Lepiej śpimy w niższej temperaturze (ok. 20 stopni) i wywietrzonym pomieszczeniu.

Pilnuj rutyny

Staraj się chodzić spać zawsze o tej samej porze. Organizm przyzwyczai się do rutyny. Będziesz łatwiej zasypiać i łatwiej się budzić.

Nie spiesz się

Znajdź dla siebie kilka minut po przebudzeniu, nawet jeśli wydaje ci się, że bardzo się spieszysz. Przeciągnij się, poruszaj nogami i rękami, porozciągaj palce. Pomyśl o czymś pozytywnym, co spotka cię w nadchodzących godzinach. Ten prosty nawyk pozytywnie wpłynie na nastrój.

Pij wodę!

Zacznij dzień od szklanki ciepłej wody. Woda „obudzi” twój metabolizm.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.