Jak uniknąć efektu jojo

Jak uniknąć efektu jojo

Fot: Photogenica

Ruszaj się, gotuj zdrowo i wszystko dawkuj w umiarze – wtedy zapomnisz o efekcie jojo i będziesz mogła w pełni cieszyć się efektami diety.

Jeśli kiedykolwiek byłaś na diecie, wiesz, że to jedynie połowa drogi do wymarzonej sylwetki. Drugą jest uniknięcie efektu jojo, inaczej wszystkie twoje wyrzeczenia mogą pójść na marne.

Regularnie ćwicz

Regularne ćwiczenia uchronią cię przed ponownym nabieraniem masy. Nie musisz od razu zapisywać się na siłownię czy zatrudniać trenera. Wystarczy, że codziennie pójdziesz na ok. 30 minutowy spacer.

Zachowaj umiar na imprezach

Mała wyżerka raz na kilka miesięcy to nic złego, ale jeśli często imprezujesz, musisz się ograniczać. Jedz niewiele więcej niż na co dzień, wybieraj potrawy niskokaloryczne, sałatki, chude mięso. Aby gospodarze nie dokładali ci więcej na talerz, staraj się, aby stale coś na nim leżało.

Ostrożnie zwiększaj porcje

Pamiętaj, że na końcu diety masz słabszą przemianę materii, bo organizm dostosowuje ją do ilości dostarczanego pożywienia. Dlatego nie ma mowy o powrocie do starego menu. Ewentualnie dietę zmieniaj stopniowo: w pierwszych 2 tygodniach dodatkową kromkę na śniadanie, do obiadu ekstra łyżkę makaronu lub ryżu.

Gotuj zdrowo

Zamiast smażyć mięso na tłuszczu, przygotuj je na parze. Zmniejsz maksymalnie ilość używanego tłuszczu.

Wszystko w umiarze

Stawiaj sobie małe cele, które na pewno zrealizujesz. Nie wykupuj otwartego karnetu do siłowni, jeśli wiesz, że wygospodarujesz 2 dni w tygodniu na ćwiczenia. Nie katuj się tofu, jeśli tak naprawdę ci nie smakuje. Zdrowe odżywianie musi sprawiać ci przyjemność, inaczej szybko wrócisz do starych nawyków.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz