Jak się przygotować do trawienia?

Jak przygotować organizm do trawienia?

Fot: ©GaudiLab/Bank zdjęć Photogenica

To co robisz przed posiłkiem może być tak samo istotne jak to, co wybierasz do jedzenia.

Lekarze od lat podkreślają jak ważne jest nie tylko to co jemy, ale i sposób, w jaki to robimy. Ile czasu dziennie poświęcamy na jedzenie? Czy zasiadamy do stołu, by spokojnie delektować się obiadem, czy może jemy w biegu, albo wręcz z braku czasu rezygnujemy z posiłków aż do wieczora? Złe nawyki szybko bowiem dają o sobie znać. Ich konsekwencje to osłabiony organizm, gorszy stan skóry czy włosów, albo kilka nadprogramowych kilogramów. Tymczasem można się przygotować do trawienia.

Jak się okazuje, właściwe nawyki żywieniowe to nie wszystko, trzeba też zwrócić większą uwagę na to co robimy przed posiłkiem. A to po to, by się przygotować do trawienia, a układ trawienny do pracy. Jak to zrobić? Pół godziny przed jedzeniem warto wypić szklankę wody o temperaturze pokojowej, by w ten sposób się nawodnić i zasygnalizować odpowiednim organom potrzebę pracy. Najpóźniej 10 minut przed posiłkiem trzeba odejść od komputera, odłożyć telefon, wyjść do innego pomieszczenia jeśli przebywa się w stresującym towarzystwie. Trzeba też wyrównać oddech. Badania pokazały, że spokojne oddychanie przed i po posiłku minimalizuje skoki cukru. Przygotowany do pracy układ trawienny łatwiej strawi jedzenie, pobudzi metabolizm do pracy i pomoże uniknąć niestrawności.

1 Comment

  • Anetta z Modny Blog napisał(a):

    Bardzo przydatny artykuł 🙂 Akurat nie wiedziałam, że muszę przygotować się odpowiednio przed trawieniem, że np. muszę wyrównać oddech by lepiej móc spożywać posiłek 🙂 Dzięki za porady 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.