Jak przygotować się do wiosny?

 

żonkile

fot. ©Kruchenkova/Bank zdjęć Photogenica

 

Kalendarzowa zima powoli się kończy, a wraz z nadejściem wiosny czas przygotować ciało i włosy na cieplejszą porę roku. Nadprogramowe kilogramy, skóra pozbawiona kontaktu ze światłem, zła dieta – to tylko niektóre pozostałości po zimie, z którymi będziemy musiały się rozprawić. Od czego zacząć?

 

1. Po zimie skóra, włosy i paznokcie wymagają regeneracji. Warto zacząć jeść więcej owoców i warzyw oraz zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. To dobry czas, aby wprowadzić do diety zielone warzywa, takie jak np.: szpinak, brokuły, sałaty. Od czasu do czasu dobrze będzie też potrawy mięsne zastąpić zupami warzywnymi. Dobry wpływ na zdrowsze i mocniejsze włosy i paznokcie mają soki warzywne – np. ze szpinaku.

2.Warto jest też ograniczyć picie kawy i – w miarę możliwości – jedzenie słodyczy i cukru. Jest wiele różnych zamienników, które mogą zastąpić słodycze i są zdrowsze – np.: orzechy, suszone owoce.

3.O ciało powinnyśmy dbać nie tylko wiosną i latem, ale przez cały rok. Peelingi, zwłaszcza te, które możemy przygotować same w domu są skuteczne i przede wszystkim naturalne. Dobrym pomysłem jest też wizyta w salonie urody i zabiegi, które wykonać można jeszcze przed nadejściem wiosny – np.: złuszczanie kwasami.

4.Jesień i zima to trudny czas również dla włosów i skóry głowy. Wystarczy podciąć końcówki, odświeżyć fryzurę, może nałożyć nowy kolor, by dodać im świeżości i nowego blasku.

5.Źródłem witaminy D3 jest słońce, dlatego nawet krótki spacer sprzyja poprawie samopoczucia.

6. Pamiętajmy również o długości i jakości snu.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.