Jak poradzić sobie z brakiem światła słonecznego

Jak poradzić sobie z brakiem światła słonecznego

Fot: Max Pixel

Niedawno przeszliśmy na czas zimowy. Rano wcześniej robi się jasno, ale gdy wracasz z pracy, jest już ciemno. Często jest pochmurno. Jak przetrwać taki okres?

– Pamiętaj o witaminie D. Jej poziom ma znaczenie dla twojego samopoczucia. Przyjmuj ją w tabletkach lub kroplach, jedz dużo ryb, jaj, nabiału.
– Naukowcy udowodnili, że krótszy dzień, a tym samym krótszy dostęp do światła słonecznego, wpływa bezpośrednio na pracę mózgu, na poziom melatoniny i serotoniny, odpowiedzialnych za samopoczucie, jakość snu i apetyt. Musisz zwiększyć poziom aminokwasu tryptofan (przekształca się w organizmie w serotoninę i melatoninę) – znajdziesz go w drobiu, jajkach i innym nabiale, płatkach owsianych. Powinnaś też zwiększyć ilość złożonych węglowodanów, takich jak: brązowy ryż, słodkie ziemniaki czy soczewica, które pomogą szybciej przyswoić tryptofan.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.