Jak pływanie wpływa na zdrowie

Jak pływanie wpływa na zdrowie

Fot: Shutterstock

Każdy sport to zdrowie, ale pływanie znajduje się na szczycie listy. Ładnie rzeźbi sylwetkę i zwiększa poczucie własnej wartości. Ale to nie wszystkie jego zalety.

Pływanie pomaga w utrzymaniu idealnej sylwetki

Jeśli chcesz zrzucić wagę, do diety dołącz regularne wizyty na basenie. W 30 minut pływania powinnaś spalić ok. 370 kalorii, więcej niż przy spacerze, jeżdżeniu na rowerze czy joggingu. Pływanie rzeźbi całą sylwetkę, nie tylko określone partie ciała.

Pływanie zmniejsza stres i zwiększa poczucie własnej wartości

W badaniach zrobionych niedawno przez firmę Speedo, przepytano grupę 4000 regularnie pływających osób o wpływ pływania na ich życie. 74% z nich przyznało, że pływanie pomaga im pozbyć się napięcia i znacznie obniżyć stres, 68 % potwierdziło, że pozytywnie wpłynęło na postrzeganie własnej osoby, 70% czuje się po pływaniu znacznie lepiej, nawet przez cały dzień.

Pływanie poprawia humor

Niezależnie od tego, czy pływasz zawodowo, czy rekreacyjnie, pływanie sprawia, że w codziennym życiu lepiej radzisz sobie w walce z depresją, napięciem czy złością. Pływanie uwalnia serotoninę, która poprawia nastrój. Jeśli masz za sobą zły dzień, 30 minut na basenie pozwoli ci o nim szybko zapomnieć.

Pływanie wzmacnia mięśnie

Woda daje 44 razy większy opór niż powietrze, musisz więc włożyć więcej siły, żeby się w niej poruszać. Ciało pracuje spalając więcej kalorii, a woda rzeźbi mięśnie ciała.

To sport dla każdego

Zwłaszcza dla osób, które na co dzień cierpią na bóle kręgosłupa czy stawów. To sport o niskim ryzyku kontuzji. Nie musisz kupować też drogiego sprzętu, którego często nie rozumiesz. Wystarczy strój kąpielowy i para klapek.

Pływanie poprawia jakość snu

Jeśli wierzyć badaniom fundacji National Sleep, osoby, które pływają co najmniej 1-2 razy w tygodniu, śpią dwa razy lepiej niż osoby, które nie ćwiczą. Znacznie rzadziej narzekają na bezsenność.

Zmniejsza ryzyko chorób

Pływanie wspomaga pracę serca i układu sercowo-naczyniowego. Jest też sojusznikiem w walce o dobry poziom cukru, poprawne ciśnienie krwi i prawidłowy poziom cholesterolu. Jeśli pływasz regularnie, jesteś mniej narażona na cukrzycę typu 2, choroby serca czy wylew.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.