Jak i dlaczego jeść kiwi?

Jak i dlaczego jeść kiwi?

Fot: Flickr/ Jordan Walmsley

Wystarczy 2-3 kiwi dziennie, by poprawić ogólny stan zdrowia i samopoczucie.

Zalety kiwi

Potas w kiwi reguluje poziom hormonów, stabilizuje ciśnienie i pozytywnie wpływa na układ krążenia. Ma działanie przeciwalergiczne, przeciwnowotworowe i przeciwzapalne. Wzmacnia system odpornościowy, jest doskonałym przeciwutleniaczem. Witamin A, C i E wspomaga wzrok i rozwój przekaźników neuronowych.

Jak jeść kiwi?

Chociaż większość osób obiera kiwi ze skórki, ona też jest jadalna. Wystarczy, że przetrzesz owoc miękką szmatką, a potem umyjesz, likwidując meszek. Kiwi jest też doskonałym składnikiem koktajli. Wystarczy wrzucić je do blendera, dodać odrobinę miodu lub syropu klonowego i wody, a potem zmiksować. Smoothie z kiwi będzie smacznym lunchem lub śniadaniem na cieplejsze dni. Kiwi świetnie komponuje się także z daniami głównymi. Położone na mięso sprawia, że mięso jest bardziej miękkie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.