Jak dbać o dobre samopoczucie w ciąży

fot. © Maksim Shmeljov/pl.123rf.com

Niedługo zostaniesz mamą? To szczęśliwy, ale i trochę męczący stan. Co zrobić, żeby zadbać o dobre samopoczucie w ciąży, jak poprawić sobie nastrój? Oto 5 wskazówek przygotowanych z myślą o tobie!

1. Relaksuj się tak, jak lubisz

Masaż dla kobiety w ciąży, specjalny zabieg u kosmetyczki, ulubiona muzyka, książka, popołudniowa drzemka, zakupy przez internet, wieczór w teatrze… W ciąży postaw na to, co naprawdę cię relaksuje! Pamiętaj, że nadal masz prawo o siebie dbać i nadal jesteś przede wszystkim kobietą. Nie zamykaj się też wyłącznie na tematy związane z dzieckiem – rób po prostu to, co lubisz, i rozwijaj swoje pasje.

2. Nie rezygnuj z życia towarzyskiego

Nie musisz unikać teraz przyjaciół czy rodziny – warto w ciąży spotykać się z ludźmi, na których ci zależy. Dzięki temu nie tylko się odprężysz, ale też zadbasz o relacje. Zadbaj też o relacje z partnerem. Chociaż niedługo będziecie rodzicami, nadal warto dbać o romantyczną, emocjonalną i fizyczną więź między wami. Jeśli nie ma żadnych przeciwwskazań, seks w ciąży jest bezpieczny!

3. Nie zamartwiaj się bez powodu

Na pewno często myślisz o tym, jak rozwija się twoje maleństwo, czy wszystko z nim w porządku, czy zapewnisz mu w przyszłości odpowiednią opiekę, czy będzie szczęśliwe i czy poradzisz sobie w nowej roli… To naturalne obawy. Nie martw i nie stresuj się jednak przesadnie, ponieważ w ciąży przewlekłe napięcie nie jest wskazane. Postaraj się również zdystansować do codziennych spraw, które cię irytują – korek, z powodu którego spóźniłaś się do pracy, tak naprawdę nie ma żadnego znaczenia!

4. Pamiętaj o aktywności fizycznej

Oczywiście tylko wtedy, gdy nie masz żadnych przeciwwskazań od lekarza! Jeśli wszystko jest w porządku, nie rezygnuj z aktywności fizycznej – najlepiej tej na świeżym powietrzu, dzięki której się dotlenisz. Ćwiczenia powinny być dostosowane do twojej kondycji i miesiąca ciąży. Dobrze sprawdzą się spacery, lekkie rozciąganie czy specjalne ćwiczenia dla ciężarnych (dostępne na wielu siłowniach). Aktywność nie tylko poprawi samopoczucie ze względu na endorfiny, ale też lepiej przygotuje twoje ciało do porodu.

5. Nie bój się prosić o wsparcie

Jeśli potrzebujesz wsparcia czy pomocy – nie bój się o tym mówić. Podziel się swoimi emocjami, wątpliwościami czy kłopotami z bliskimi. Nie wstydź się tego, co czujesz i czego potrzebujesz! Jeśli cokolwiek cię zaniepokoi, warto też skonsultować się z lekarzem.

Więcej na www.badaniaprenatalne.pl

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.