Ile trzeba ćwiczyć cardio?

Ile trzeba ćwiczyć cardio?

Fot: Photogenica

Trening cardio poprawia wydolność serca i wzmacnia układ krążenia. Jego zwolennicy twierdzą, że przedłuża życie. Wiesz ile i jak ćwiczyć, żeby był skuteczny?

Trening cardio to każdy rodzaj wysiłku, który pobudza mięsień sercowy do większej pracy. Serce pompuje więcej krwi, organizm jest lepiej dotleniony. Cardio przywraca przepustowość żył, dlatego chroni przed nadciśnieniem, zawałem serca czy miażdżycą. Ćwiczenia cardio polecane są każdemu, niezależnie od wieku czy kondycji fizycznej. Przyspieszają procesy metaboliczne, dlatego są szczególnie rekomendowane osobom z nadwagą czy otyłością. Nie musisz od razu startować w maratonie czy zapisywać się na Zumbę. Trening cardio wykonujesz spacerując, biegając, jeżdżąc na rowerze (także stacjonarnym), pływając czy podczas nording walking. Z pewnością znajdziesz coś dla siebie. Ważna jest systematyczność.

Trening cardio – jak często?

Systematycznie, czyli jak często? Według ekspertów portalu POPSUGAR najlepiej ćwiczyć cardio przynajmniej 5 godzin w tygodniu. Przez godzinę dziennie powinnaś zmusić swoje serce do stałego wysiłku. Trening możesz też rozdzielić na różne pory dnia: rano wysiąść kilka przystanków wcześniej z autobusu i pójść pół godziny piechotą, wieczorem udać się na 30 minutową przejażdżkę rowerem.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz