H&M zaprasza Morris &Co do współpracy

H&M zaprasza Morris &Co do współpracy

Fot: commons.wiki.org

Po wspólnym sukcesie z Balmain czy GP&J Baker, H&M łączy siły z kolejną marką. Owoce współpracy wkrótce zobaczysz w sklepach.

Brytyjczycy nazywają Morris&Co tzw. heritage firm, czyli firmą z wieloletnim dziedzictwem, darzoną w kraju ojczystym ogromnym szacunkiem. Sieć ma długą tradycję. Swoje początki Morris&Co datuje na rok 1861. To właśnie wtedy założyciel sieci William Morris wyruszył w daleką podróż. Architekt z wykształcenia, projektant z zawodu, chciał znaleźć równowagę pomiędzy zmieniającymi się czasami a wciąż tradycyjnymi metodami produkcji. Uważał, że maszyna i produkcja przemysłowa to nieszczęście. Wierzył w nastanie złotego wieku, kiedy przemysłowców zastąpią artyści. Uważał, że przemysłowa cywilizacja przynosi brzydotę, jako jeden z pierwszych przedsiębiorców zwrócił uwagę na środowisko i konieczność polepszenia warunków życia robotników.

Filozofia Morris&Co stała się inspiracją dla nowej kolekcji H&M. Efekty współpracy zobaczysz najprawdopodobniej 4 października. „W H&M cały czas szukamy czegoś nowego. William Morris powiedział kiedyś: Nie chcę tworzyć sztuki dla niewielu, edukacji dla niewielu czy wolności dla niewielu. To akurat spójne z polityką naszej sieci i dokładnie o to nam chodzi”, powiedziała w oficjalnym oświadczeniu Penrnilla Wolfhart, dyrektor projektowy w H&M. Podkreśliła, że archiwum firmy jest pełne zróżnicowanych wzorów, z których obie marki mogą stworzyć coś naprawdę wyjątkowego. „Jeśli coś robisz, rób coś szokująco pięknego”, mawiał Morris i to zdanie ma być podstawą wspólnej kolekcji. Obie marki zwracają uwagę, że związek pomiędzy modą i wystrojem wnętrz nigdy nie był tak silny, bo „dobry design to po prostu dobry design”.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz