Dziki łosoś – jakie ma wartości odżywcze

dziki łosoś

©klenova/Bank zdjęć Photogenica

W dzikim łososiu nie znajdziesz sztucznych barwników czy antybiotyków. To idealna kombinacja smaku i składników odżywczych.

Jeszcze kilka lat temu uważany był za wykwintne jedzenie. Ze względu na wysoką cenę przygotowywano go prawie wyłącznie na specjalne okazje. Dzisiaj jest jednym z podstawowych składników zdrowej diety. Dziki łosoś jest nie tylko pyszny, doskonale działa też na zdrowie. Wiesz jak?

– Jest doskonałym źródłem skoncentrowanych kwasów Omega 3 i Omega-6.

– 100 gramów dzikiego łososia to ok. 20 gramów białka! To dzięki niemu będziesz szybciej i dłużej odczuwała sytość.

– Ma niewiele kalorii. 100 gramów łososia to ok. 160 kalorii.

– Działa przeciwzapalnie i antybakteryjnie.

– Wspomaga leczenie trądziku i egzemy.

– Pomaga uregulować poziom cukru we krwi.

– Selen w łososiu zwiększa odporność na infekcje, zapobiega nowotworom.

– Zawiera potas, który wspomaga m.in. układ nerwowy.

– Zmniejsza poziom złego cholesterolu.

– Poprawia stan cery, włosów i paznokci, a to za sprawą zawartego w łososiu cynku.

– jest bogaty w witaminy A, D. E i B

Przeczytaj także

1 Comment

  • Anka napisał(a):

    Uwielbiam dzikiego łososia! Najchętniej dodawałabym go do wszystkiego 😀 Ale nie wiedziałam, że ma aż tyle składników odżywczych! Teraz będę go zajadała jeszcze chętniej <3

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.