DIY: Jak poprawić krążenie w dłoniach

DIY: Jak poprawić krążenie w dłoniach

Fot: Pixabay

Swędzą, są zaczerwienione, opuchnięte? To najprawdopodobniej objawy złego krążenia. Zanim sięgniesz po leki, wypróbuj domowe sposoby.

Na złe krążenie w dłoniach często cierpią osoby z nadciśnieniem i niedociśnieniem. To duży problem osób z cukrzycą typu 1 i 2, wysokim cholesterolem, niedoborem magnezu czy palaczy. Nie pomaga również nadmierne spożycie kofeiny, alkoholu czy leków.

Domowe sposoby na lepsze krążenie w dłoniach

Kurkuma

Kurkumina w kurkumie pozwala zwalczyć problem zaczerwienionych rąk, zmniejsza swędzenie i opuchliznę. Działa przeciwzapalnie i uspokajająco – wspomaga krążenie we krwi. Dodaj łyżeczkę mielonej kurkumy do szklanki mleka z 1 łyżeczką miodu. Podgrzej mleko na małym ogniu. Jeśli napój jest zbyt gorzki, możesz dodać odrobinę więcej miodu. Pij napój z samego rana, na pusty żołądek, albo przed pójściem spać. Kurkumę możesz też stosować zewnętrznie. Wymieszaj 3 łyżki przyprawy z ½ litra wody, dobrze wymieszaj.Mocz dłonie w roztworze ok. 30 minut, potem umyj ręce. Możesz też przyjmować suplementy diety z dodatkiem kurkumy.

Cynamon

Cynamon działa przeciwzapalnie i łagodząco, pomaga przy problemach z krążeniem. Łagodzi też napięcie w mięśniach. Wymieszaj 1 łyżkę cynamonu ze szklanką ciepłej wody. Roztwór wetrzyj w dłonie, po 20-30 minutach zmyj pod bieżącą wody. Powtarzaj kurację codziennie przez 2-3 tygodnie.

Miłorząb

Miłorząb zawiera flawonoidy, które stymulują krążenie krwi. Możesz brać suplementy z miłorzębem lub przez dwa tygodnie pić specjalny napój. Wystarczy zaparzyć garść liści rośliny w szklance wody.

Niektóre zioła

Wypróbuj skrzyp polny, krwawnik, szałwię, rozmaryn, tymianek czy passiflorę.

Czosnek

Zalety zdrowotne czosnku są znane od kilkuset lat, ale czy wiedziałaś, że wspomaga krążenie krwi? Dodawaj go do sałatek, obiadów, kanapek.

Pamiętaj

Przed rozpoczęciem kuracji skonsultuj się z lekarzem, który pomoże znaleźć przyczynę gorszego krążenia. Jeśli palisz, pożegnaj się z tytoniem. Ogranicz spożycie alkoholu i kofeiny. Jedz więcej białka, magnezu, witamin, mniej tłuszczu. Regularnie ćwicz!

Przeczytaj także

Dodaj komentarz