Czego nie jeść na śniadanie

Czego nie jeść na śniadanie

Fot: Photogenica

Skoro śniadanie jest najważniejsze, dbaj o to, by było zdrowe. Cukier zastąp miodem, a syrop laską wanilii.

Tosty z białego pieczywa

Tosty z białego pieczywa mają znacznie mniej błonnika niż te z ciemnego. Szybciej po nim zgłodniejesz. Wybierz ciemne pieczywo, najlepiej pełnoziarniste. Błonnik spowalnia tempo wchłaniania składników odżywczych, zapobiega wahaniom cukru we krwi.

To co smażone

Jest kaloryczne, najczęściej nasączone tłustym olejem. Marzą ci się jajka na śniadanie? Zamiast smażyć jajecznicę, ugotuj jajka w koszulkach. Chcesz dołożyć do nich kilka plasterków boczku? Ugrilluj je. Unikaj ketchupu – ma w składzie dużo cukru.

Owocowe smoothie

Jeśli lubisz smoothie na śniadanie, nie rób go z owoców, tylko z warzyw. Będzie wartościowsze i dłużej będziesz syta.

Płatki śniadaniowe z cukrem

Płatki śniadaniowe to z pewnością pomysł na szybkie śniadanie, czy sprawdzałaś jednak ile większość z nich ma cukru? W jednej porcji (ok. 30 gramów) możesz znaleźć go nawet 9 gramów! Poziom glukozy w organizmie po zjedzeniu szybko wzrasta i jeszcze szybciej spada a ty jesteś zmęczona i… głodna.

Owsianka instant

Owsianka to doskonały pomysł na śniadanie, pod warunkiem że nie sięgniesz po produkt instant, pełen cukru. W jednej saszetce owsianki (100 g) możesz być nawet 30 g cukru!

Bajgle

Mają najmniej składników odżywczych ze wszystkich rodzajów pieczywa, a najwięcej kalorii.

Batony zbożowe

Zawierają dużo cukru i bardzo mało białka.

Syrop

Jeśli masz ochotę na kawę smakową, nie dodawaj syropu, a laskę wanilii, cynamon, kardamon.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz