Co jeść po alkoholu

Co jeść po alkoholu

Fot: Photogenica

Alkohol wzmaga potrzebę jedzenia potraw z wyższą zawartością soli i tłuszczu. Niewiele osób wie jednak, że słone jedzenie wzmacnia odwodnienie po alkoholu, a tłuste sprawia, że organizm wkłada wysiłek w trawienie, zamiast w metabolizm alkoholu.

A zatem co jeść, jeśli przeholowaliśmy z alkoholem?

W nocy

– Krakersy pełnoziarniste. Mają węglowodany, które pomogą wchłonąć alkohol, i witaminę C, która zmniejszy objawy możliwego kaca.
– Tosty z chleba pełnoziarnistego. Działają podobnie jak krakersy. Pamiętaj tylko, żeby nie smarować ich masłem.
– Popcorn. Kiedy więcej wypijesz, organizm często domaga się czegoś słonego do jedzenia. Popcorn będzie dużo lepszym wyborem niż chipsy.
– Pieczone chipsy kukurydziane. Mają znacznie mniej kalorii niż tradycyjne chipsy.
– Owsianka. Jest łatwa do przygotowania i dobrze trawiona. Dodaj do niej pokrojone owoce czy orzechy dla dodatkowego smaku.  Jeśli nie lubisz owsianki, możesz zastąpić ją płatkami śniadaniowymi z niskotłuszczowym mlekiem.

Rano

– Banany. Dobre źródło potasu, który wypłukiwany jest wraz alkoholem.
– Naleśniki. Najlepiej bez dodatków. Jeśli nie możesz się bez nich obejść, zjedz naleśniki z sosem jabłkowym lub odrobiną dżemu.
– Gofry. Mają węglowodany, które pomogą „zebrać” pozostały alkohol.

Wieczorem

– Zupa. Wypij miskę klarownego bulionu. Możesz dodać do niego ryżowy makaron. Zagryź zupę solonymi krakersami.
– Kanapka panini. Dodaj do niej ulubioną wędlinę, ser i warzywa.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.