Co jeść, by długo być młodym i zdrowym

Co jeść, by długo być młodym i zdrowym

Fot: Photogenica

Orzechy

Badania (New York State) pokazały, że orzechy pozwalają zwalczyć wolne rodniki, które są odpowiedzialne za postępujące procesy starzenia. Orzechy pomagają regulować poziom cukru u cukrzyków, ciśnienie krwi, zmniejszają też stres.

Brokuły

Jedną z najważniejszych substancji w brokułach jest sulforafan. Naukowcy udowodnili (badania UCLA), że substancja aktywnie spowalnia procesy starzenia, stymuluje ochronne działanie przeciwutleniaczy. Brokuły wzmacniają też system immunologiczny, przeciwdziałają rozwojowi chorób krążenia, zapaleniu stawów czy cukrzycy.

Jagody

Według Dr. Oz (kardiochirurg, prowadzi program Dr. Oz radzi) jagody to najlepsze przeciwstarzeniowe owoce na świecie. Flawonoidy w jagodach wzmacniają pamięć krótkotrwałą, połączenia neuronowe w mózgu, stymulują regenerację neuronów. Badania (Uniwersytet w Cincinnati) pokazały, że dziennie wystarczy pić 2-3 szklanki soku z jagód.

Cynamon

Cynamon wzmacnia produkcję kolagenu, wspomaga regenerację skóry. Włączony do diety zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób krążenia czy cukrzycy.

Ciemna czekolada

Epikatechina w czekoladzie pomaga uregulować ciśnienie krwi, zmniejsza ryzyko chorób serca, przeciwdziała demencji. W czekoladzie znajdziesz jej dwa razy więcej niż w czerwonym winie i trzy razy więcej niż w zielonej herbacie!

Czerwona kapusta

Według badań USDA czerwona kapusta ma aż 36 różnych flawonoidów, które hamują powstawanie nowotworów, usprawniają pracę serca i mózgu.

Granaty

Owoce mają elagitaniny i antocyjany, potężne przeciwutleniacze, które zmniejszają oznaki starzenia i wspomagają regenerację skóry. Granaty zmniejszają też ryzyko wystąpienia chorób krążenia, nowotworu prostaty i piersi.

Czosnek

Duńscy naukowcy odkryli w 1994, że komórki wystawione na działanie czosnku są bardziej zdrowe i żyją dłużej niż inne. Przeciwutleniacze w czosnku przeciwdziałają rozwojowi chorób serca, zmniejszają ryzyko wystąpienia demencji czy Alzheimera.

2 komentarze

  • Ania napisał(a):

    Oprócz umiarkowanej diety, piję codziennie soki z warzyw i owoców wg. zaleceń terapiasokami.pl/dlaczego-warto-pic-soki. Soki robię w wyciskarce i świeże piję. Oprócz diety wspartej sokami pamiętam o ruchu czy aktywnym wypoczynkiem na świeżym powietrzu. To wszystko zapewnia mi zdrowie i młodość oraz wigor.

  • Hanna B. napisał(a):

    Ale zielona herbata została pominięta 🙁 Uwielbiam czosnek i nasze babcie już wiedziały jakie posiada on działanie antybakteryjne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.