ASOS stawia na ekologiczną i zrównoważoną modę

ASOS stawia na ekologiczną i zrównoważoną modę

Fot: Asos

Sieć oświadczyła niedawno, że w jej sklepach nie znajdziesz już ubrań z materiałów pochodzenia zwierzęcego.

Świat mody przechodzi w ostatnich kilku latach wielką transformację. Ekologiczna, zrównoważona moda zdecydowanie dominuje nad ceną, szykiem i blichtrem. Do trendu dołączają największe domy mody, wyznaczając standardy dla całej branży.
Teraz do świata zrównoważonej mody dołączyła także sieć ASOS. Jej przedstawiciele oświadczyli właśnie, że sieć wycofuje się definitywnie ze sprzedaży produktów z kaszmiru, jedwabiu, moheru i piór. Sprzedaż takich towarów oficjalnie zakończy się w styczniu 2019. Decyzję pochwaliła publicznie organizacja PETA, która od wielu lat prowadzi kampanię na rzecz wycofania materiałów pochodzenia zwierzęcego na rzecz tych, które „nie powodują cierpienia, tylko po to, aby dobrze wyglądać”. ASOS dołącza tym samym do grupy 140 światowych marek (m.in. H&M, TopShop, Marks&Spencer), które już wycofały się ze sprzedaży takich materiałów. Wiele z nich podjęło taką decyzję po majowej publikacji filmu, w którym PETA pokazuje, jak pozyskiwany jest moher w południowej Afryce. Jednocześnie PETA prowadzi kampanię, w których promuje świadome zakupy.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.