8 powodów, dla których warto jeść komosę ryżową

8 powodów, dla których warto jeść komosę ryżową

Fot: Photogenica

Jest daleką kuzynką szpinaku i buraków. Podobno znana była już 4 tysiące lat temu. Zdziwisz się, ile ma zalet.

1. Pomaga stracić wagę 

W 1 szklance komosy ryżowej jest 2.5 grama błonnika, więcej niż w innych kaszach. Błonnik przyspiesza procesy metaboliczne i utratę wagi. W komosie znajdziesz też związek 20-hydroksyekdyson, który zwiększa syntezę białek o 20 procent i pomaga budować masę mięśniową.

2. Przeciwdziała osteoporozie

Komosa jest bogatym źródłem białka i magnezu, niezbędnego do utrzymania zdrowych kości.

3. Chroni serce

Pomaga stabilizować poziom cholesterolu, zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób na tle krążeniowym np.: miażdżycy.

4. Poprawia wygląd skóry

Komosa jest bogatym źródłem witamin A i B, które pomagają leczyć problemy związane z pigmentacją skóry (np.: przebarwienia). Witamina B3 to potężny sojusznik w walce z trądzikiem i zapaleniami skóry. Witamina A wspomaga elastyczność skóry i opuźnia procesy starzenia. 

5. Przeciwdziała nowotworom

Badania (Uniwersytet Harvard i Yale Cancer Center) udowodniły, że miseczka komosy dziennie zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworu.

6. Przyspiesza metabolizm

Komosa znacząco przyspiesza metabolizm, sprawia też, że rzadziej odczuwamy głód.

7. Wzmacnia włosy

Hydrolizowane białko w komosie pomaga chronić włosy przed uszkodzeniami i głęboko je odżywia. Humektanty odżywiają i nawilżają skórę głowy. Witamina E przeciwdziała uszkodzeniom włosów. 

8. Pomaga walczyć z łupieżem

Wapń, żelazo i fosfor zmniejszają ryzyko wystąpienia łupieżu. Wystarczy, że rozgnieciesz kilka łyżek ugotowanej komosy, wmasujesz we włosy i skórę głowy, a po 15 minutach wypłuczesz.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.