Przekąska idealna: owsiane kule

owsiane kule

Fot: Owsiane kule/Flickr/Dana Moos

Owsiane kule to doskonała przekąska po wysiłku fizycznym. Jeśli szukasz czegoś sycącego, z białkiem i węglowodanami, przygotuj owsiane kule. Wymagają zaledwie 3 składników i niewiele czasu na przygotowanie.

Przekąska doskonała

Po zjedzeniu trzech, poczujesz się nasycona. Trzy owsiane kule to 141 kalorii, 8,1 gr białka i 24 gr węglowodanów. Mają też zaledwie 5,1 gr cukru. To idealna przekąska dla wielbicieli kuchni wegańskiej. Kule są słodkie, miękkie i bardzo proste do zrobienia. Jeśli chcesz, możesz dodać do nich suszone owoce, orzechy lub czekoladę.

Składniki:

– 1 szklanka płatków owsianych
– 2 łyżki waniliowego białka w proszku
– 1 duży banan/2 banany jeśli dodajesz dodatkowe składniki

Jak zrobić owsiane kule:

Płatki owsiane i białko zmiksuj na niskich obrotach w robocie kuchennym. Płatki powinny być pocięte, ale nie powinny tworzyć jednolitej masy. Dodaj obranego banana, ponownie zmiksuj, aż całość zmieni się w miękkie, elastyczne ciasto. Podziel je na 12 części, ulep kulki,  przełóż do szczelnego, plastikowego pojemnika. Kule przechowuj w lodówce.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.