7 pozornie zdrowych potraw

1

Wydaje ci się, że jesz zdrowo, bo wybierasz sałatkę zamiast hamburgera? Tymczasem niektóre rzeczy są tylko pozornie zdrowe.

1. Sok

Robiony z owoców, więc musi być zdrowy. Prawda? Nieprawda. Nie wierz reklamom, które pokazują, jak wyciśnięty sok trafia prosto do kartonu. Soki, które kupujesz w sklepie, są przetwarzane. Dodaje się do nich dużą ilość cukru, niekiedy barwniki. W ostatecznym rozrachunku witamin mają tyle, co kot napłakał. Wartościowe są tylko soki świeżo wyciskane.

2. Sałatka

Jeśli robisz ją w domu, wiesz, co jesz. Jeśli zamawiasz ją w restauracji lub kupujesz w sklepie, tylko wydaje ci się, że wiesz. Warzywa miesza się z kalorycznym dressingiem, pełnym cukru albo soli.

3. Płatki śniadaniowe

Chociaż reklamy uparcie starają się nam wmówić, że płatki śniadaniowe są idealnym przepisem na zdrowe śniadanie, zaczyna do nas docierać, że to bujda. Przeważająca większość z nich ma mnóstwo cukru, a ziarna zostały oczyszczone i przetworzone, a tym samym pozbawione wartości odżywczych.

4. Batony granola

Modę na batony granola wylansowano w Stanach Zjednoczonych, reklamując je jako zdrową przekąskę, którą możesz zjeść wszędzie. Niestety nie wspomniano, że batonik pozbawiony jest składników odżywczych, ma za to mnóstwo cukru. Ma niewiele białka, dużo tłuszczy trans, powinny więc nosić miano niezdrowego deseru.

5. Napoje izotoniczne

Piją je sportowcy, więc kojarzą się ze zdrowiem. W rzeczywistości zawierają ogromne ilości cukrów, syropów i barwników. Niektóre składniki (np.: bromowany olej roślinny) mają tak podejrzany wpływ na zdrowie, że zostały zabronione w niektórych krajach. Dodatkowo izotoniki często barwią zęby.

6. Jogurty “low fat”

Producenci dodają do niektórych skrobię kukurydzianą i sztuczne słodziki.

7. Pakowany drób

Chociaż drób jest bogatym źródłem białka, ten pakowany jest też bogaty w sód, aby przedłużyć świeżość mięsa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.