6 trików na zdrowszą dietę

6 trików na zdrowszą dietę

Fot: Shutterstock

Jeśli chcesz jeść zdrowo, nie musisz wcale trzymać restrykcyjnej diety. Wystarczy kilka prostych trików, aby dieta była mniej kaloryczna i bardziej zdrowa. Oto 6 trików na zdrowszą dietę.

Wymień śmietanę na grecki jogurt

Jogurt ma taką samą konsystencję jak śmietana, jest jednak znacznie bardziej zdrowy. Dwie łyżki jogurtu greckiego mają 24 kalorie, dwie łyżki śmietany 50 kalorii.

Wybieraj majonez w wersji light

Chociaż „light” nie zawsze oznacza lepszy, w przypadku majonezu to dobry wybór. Łyżka majonezu light to ok. 35 kalorii, łyżka majonezu tradycyjnego 90 kalorii. Kalorii mniej, a smak ten sam.

Polewaj sałatki sokiem z limonki

Limonka to doskonały zamiennik ciężkiego dressingu. Dodaje sałatce smaku, a ma zero tłuszczu.

Zaszalej z przyprawami

To doskonały sposób na zdrowszą dietę. Przyprawy dodają smaku i przyspieszają przemianę materii. Poprawiają pracę jelit. Poeksperymentuj z majerankiem, curry, daj szansę imbirowi, szafranowi.

Piecz czosnek

Upiecz czosnek w piekarniku przez 30 minut lub podgrzej w mikrofalówce przez 2 minuty. Straci swój ostry zapach, będzie lekko słodki o kremowej konsystencji. Możesz go rozgnieść i przerobić na pyszną pastę. Smaruj nią chleb, dodaj do pieczonych ziemniaków, warzyw czy makaronu. Jedna łyżka pieczonego czosnku ma zaledwie 12 kalorii i zero tłuszczu. To doskonała alternatywa dla margaryny (1 łyżka to 70 kalorii i 8 gramów tłuszczu). Czosnek świetnie działa na pracę serca, obniża ciśnienie, przeciwdziała miażdżycy.

Wybieraj ryby w puszce bez oleju

Ryby są zawsze dobrym wyborem na posiłek, nawet te w puszce. Wybieraj jednak te w zalewie własnej. Puszka tuńczyka w zalewie własnej ma o 69 kalorii i 6 gramów tłuszczu mniej niż puszka tuńczyka w oleju.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.