6 mitów zdrowej diety

6 mitów zdrowej diety

Fot: pxhere

Jak skutecznie i zdrowo przejść na dietę, by nie miała negatywnego wpływu na nasze zdrowie? Na pewno trzeba odrzucić głupie mity.

1. Pomijanie posiłków pomaga zrzucić wagę

Warto zmniejszyć ilość jedzenia, ale nie można pomijać posiłków, na przykład kolacji. Wręcz odwrotnie – większość dietetyków radzi, aby jeść częściej, tyle że mniejsze porcje. Jeśli zaczniesz się głodzić, organizm zacznie domagać się jedzenia. Będziesz chodzić głodna, a wtedy łatwiej ulec pokusie zjedzenia czegoś niezdrowego czy wysokokalorycznego.

2. Dieta bezglutenowa działa cuda

Nie przechodź na dietę bezglutenową, chyba że cierpisz na nietolerancję glutenu. Wystarczy, ze zrezygnujesz z kalorycznych ciast, ciasteczek i białego pieczywa.

3. Od zdrowego jedzenia nie utyjesz

Nawet jeśli jedzenie określane jest jako “zdrowe”, nie znaczy to, że od niego nie utyjesz. Opierając codzienną dietę na orzechach, hummusie, awokado, oliwie z oliwek czy ciemnej czekoladzie, wciąż musisz pilnować wielkości porcji, które zjadasz.

4. Tyjesz od węglowodanów

Całkowicie rezygnujesz z węglowodanów? Nawet jeśli początkowo zaczniesz tracić na wadzie, po paru dniach będziesz źle się czuła. A jak tylko skończysz dietę, znowu przytyjesz. Nie rezygnuj z węglowodanów, wybieraj jednak produkty pełnoziarniste, komosę, makarony pełnoziarniste, ciemny ryż czy słodkie ziemniaki. Są bogatym źródłem błonnika, mają też dużo witamin i minerałów.

5. Trzeba jeść to, co jest niskotłuszczowe

Błąd. Wybieraj te nienasycone, występujące m.in. w orzechach, ziarnach, awokado czy oliwie z oliwek. Zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób serca, pomagają przyswoić witaminy i minerały.

6. Konieczny jest wycisk na siłowni

Ćwiczenia są zawsze dobre dla zdrowia, powinna im jednak towarzyszyć zdrowa dieta. Niech trener dobierze odpowiedni dla ciebie trening, dopasowany do twojego stylu życia.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.