5 zalet kuchni hinduskiej

5 zalet kuchni hinduskiej
Jeśli mierzyć jakość kuchni z różnych stron świata, kuchnia hinduska byłaby na szczycie listy. Jest zróżnicowana, pełna smaków i zdrowych przypraw.

Super przyprawy

Takie, które wpływają nie tylko na smak potraw, ale też na zdrowie. Kolendra, kardamon, kminek, pieprz, koper… Znajdziesz je praktycznie w każdej potrawie hinduskiej. Przyprawy działają przeciwzapalnie, są naturalnymi antybiotykami, pomagają utrzymać prawidłowe ciśnienie i cholesterol na dobrym poziomie. Wspomagają trawienie.

Zawsze świeże jedzenie

Większość mieszkańców Indii przygotowuje jedzenie codziennie. Czasami robią to nawet trzy razy dziennie, przyrządzając od podstaw śniadanie, obiad i kolację. Mało kto korzysta z zamrażarki. W niektórych prowincjach (np.: Ayurveda), władze oficjalnie odradzają jedzenie potraw, które były długo przechowywane. To świetny sposób na dostarczenie organizmowi maksymalnie najlepszych składników i ochrony przed chorobami współczesnej cywilizacji.

Napoje pełne smaku

Lassi, nimbu pani, masala doodh, chai – w Indiach znajdziesz wiele bezalkoholowych napojów, świeżych, pełnych smaku i bardzo zdrowych. W wielu z nich składnikiem są zioła i przyprawy. Napoje serwuje się w każdej restauracji, często sprzedaje na ulicach, niezależnie od pogody czy pory roku.

Chapati

Chapati, czyli cienkie placuszki z przaśnego ciasta z mąki pszennej, Hindusi jedzą codziennie. Są łatwostrawne, pełne białka i dobrych węglowodanów.

Chutney

Dania hinduskie nie są kompletne, jeśli na stole nie stoi przynajmniej jeden chutney. Może zawierać jogurt, miętę, ogórek, orzechy. Jeśli szukasz szybkiej i zdrowej przekąski, wystarczy, że zjesz chapati właśnie z odrobiną chutney lub chutney z ryżem.

 

Przeczytaj także

Dodaj komentarz