5 pomysłów na zdrowe karnawałowe przekąski

5 pomysłów na zdrowe karnawałowe przekąski

Fot: Shutterstock

Przekąski do nieodzowna część każdego przyjęcia. Po co je kupować, jeśli sama szybko możesz je przygotować. Będzie taniej i oryginalniej.

1. Siedmiowarstwowy dip

Możesz maczać w nim kawałki chleba, nachosy, a nawet jeść go bez dodatków. Dip jest bardzo sycący, a jednocześnie ma znacznie więcej błonnika i mniej tłuszczu niż dipy, które możesz kupić w sklepie w gotowych słoikach. Jest też bardzo prosty do zrobienia.

Składniki:

– 2 szklanki posiekanej sałaty rzymskiej
– 2 rozgniecione owoce awokado
– 1 szklanka greckiego jogurtu
– 2/3 szklanki czarnej fasoli
– ½ szklanki startego sera cheddar
– czarne oliwki i posiekana cebulka do przybrania

Jak zrobić siedmiowarstwowy dip:

W dużej misce ułóż kolejne warstwy: sałatę rzymską, miazgę z awokado (wyrównaj ją dokładnie łyżką), jogurt, czarną fasolę, pomidory, ser cheddar. Na szczycie posyp wszystko oliwkami i zieloną cebulką.

2. Pikantny humus

Chociaż w sklepie dostaniesz różne wersje pasty hummus, najlepiej smakuje ta domowa. Przygotowanie zajmuje nie więcej niż kilkanaście minut. Hummus jest bardziej świeży, a ty masz pełną kontrolę nad składnikami. To doskonałe danie, pełne błonnika (pół szklanki czarnej fasoli to aż 7 gramów) i białka. Możesz podawać go ze świeżymi warzywami, krakersami lub rozsmarować na chlebie.

Składniki:

– 1 ząbek czosnku
– 1 papryczka jalapeno lub ½ łyżki pieprzu cayenne
– ½ kg odsączonej czarnej fasoli
– 1 łyżka pasty tahini
– 2 łyżki oliwy z oliwy
– sól i pieprz do smaku
– sok z 1 cytryny

Jak zrobić pikantny humus:

Do domowego blendera włóż czosnek i papryczkę jalapeno. Dokładnie zmiksuj. Dodaj pozostałe składniki i ponownie miksuj, aż do jednolitej masy. Podawaj natychmiast lub przechowuj w szczelnym pojemniku w lodówce nawet do 1 tygodnia.

3. Chipsy z jarmużu

Jarmuż przeżywa obecnie swoje 5 minut. Jest doskonałym składnikiem zup, sałatek, drugich dań. Mało kto wie, że to także bardzo zdrowa przekąska, przepełniona witaminami i minerałami. Chipsy to idealne karnawałowe przekąski.

Składniki:

– 10-12 liści jarmużu
– 1 łyżka oliwy z oliwek
– sól morska do smaku
– świeżo mielony pieprz do smaku

Jak zrobić chipsy z jarmużu:

Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. Liście jarmużu oczyść, umyj i wysusz. Przełóż je do dużej miski, polej oliwą, posyp solą morską i mielonym pieprzem. Dokładnie wymieszaj. Liście przełóż na blachę do pieczenia. Piecz przez ok. 30 minut, aż będą chrupiące. Liście wystudź na ręczniku papierowym. Podawaj od razu po przygotowaniu.

4. Cieciorka na ostro

W wielu meksykańskich domach, obiad rozpoczyna się właśnie od przekąski ze zdrowej, pieczonej cieciorki. To doskonała alternatywa dla niezdrowych i tłustych chipsów, pełna błonnika i białka. Całość przygotujesz w mniej niż 40 minut.

Składniki:

– 1 puszka cieciorki
– 1 łyżka oliwy z oliwek
– ½ łyżki soli morskiej
– 2 łyżeczki mieszanki przypraw: curry i przyprawy do kuchni meksykańskiej

Jak zrobić cieciorkę na ostro:

Piekarnik rozgrzej do 200 stopni. Cieciorkę odsącz i wypłucz na cedzaku lub sitku. Wrzuć ją do miski, polej oliwą, posyp solą i mieszanką przypraw. Wymieszaj. Wszystko ułóż na blasze do pieczenia. Piecz przez 30 minut, aż cieciorka będzie chrupiąca. Od czasu do czasu strząśnij blachą, tak aby cieciorka nie przykleiła się do dna. Wyjmij blachę z piekarnika i przełóż cieciorkę do miski. Jeśli lubisz ostrzejsze smaki, posyp całość dodatkowo ostrymi przyprawami. Podawaj od razu, najlepiej na ciepło.

5. Dip czosnkowo-burakowy

Dip jest świeży, aromatyczny, przepyszny. Ostry czosnkowy smak, przełamuje słodycz buraka. Dip jest uniwersalny, doskonały ze świeżymi warzywami, chlebem czy tortillą.

Składniki:

– 1 posiekany ząbek czosnku
– 1 łyżka plus osobno 1 łyżeczka suszonej mięty
– 1 łyżka plus osobno 1 łyżeczka oliwy z oliwek
– 1 szklanka startego buraka
– sól koszerna do smaku
– 2 szklanki jogurtu greckiego

Jak zrobić dip czosnkowo – burakowy:

W średniej wielkości pojemniku wymieszaj czosnek, 1 łyżkę mięty, 1 łyżkę oliwy, buraki i 1 łyżeczkę soli. Odstaw na 5 minut. Dodaj jogurt, ponownie dopraw solą do smaku. Jeszcze raz dokładnie wymieszaj. Przykryj szczelnie i wstaw do lodówki na 12-24 godziny. Przed podaniem przełóż do miski. Dodaj pozostałą łyżeczkę oliwy i łyżeczkę mięty.

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.