5 błędów, które popełniasz na siłowni

5 błędów, które popełniasz na siłowni

Fot: Photogenica

Ćwiczysz regularnie na siłowni, ale nie widzisz wymarzonych efektów? Może popełniasz błędy, których nie jesteś świadoma.

Robisz niepotrzebne przerwy

Przestajesz ćwiczyć, bo idziesz odebrać telefon. sprawdzić maila, wiadomości na fb. Tylko kilka minut? Aż kilka minut. Twoje ciało jest rozgrzane, tętno wysokie, a nagła przerwa obciąży niepotrzebnie serce i mięśnie. Trening powinnaś kończyć stopniowo, aby organizm mógł się spokojnie wyciszyć.

Wykonujesz te same ćwiczenia

Przez godzinę ćwiczysz na bieżni albo po prostu wyciskasz ciężary? Twój organizm szybko adaptuje się do określonego wysiłku, a ty przestajesz osiągać efekty. Większość trenerów radzi, żeby co 6 tygodni zmieniać plany, rodzaj ćwiczeń i przerwy pomiędzy treningami.

Rezygnujesz z rozgrzewki

I od razu zaczynasz męczący trening. To błąd, rozgrzewka to najlepszy sposób na rozgrzanie mięśni i przygotowanie organizmu na nadchodzący wysiłek. Trening jest bardziej skuteczny, jeśli przystępujesz do niego po rozgrzewce.

Ćwiczysz za szybko

Masz tylko pół godziny w ciągu dnia , więc się spieszysz. Robisz niepełne ćwiczenia, rezygnujesz z powtórzeń. Nie oczekuj, że osiągniesz wymarzone rezultaty. Aby ćwiczenia miały sens, trzeba je wykonywać starannie.

Masz za duże oczekiwania

Przychodzisz na siłownię z silnym postanowieniem, że za pół roku będziesz wyglądać jak Lara Croft. Lepiej skup się na małych sukcesach. Drobne cele wyznaczaj z miesiąca na miesiąc, na przykład – w tym miesiącu schudnę 2 kg.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.