Te owoce mają mało cukru

Te owoce mają mało cukru

Fot: Photogenica

Pilnujesz poziom cukru? Sięgnij po truskawki, jeżyny, pomarańcze. Unikaj winogron, bananów i śliwek. Mają nawet 25 procent cukru!

Owoce mają dużo witamin, błonnika i innych składników odżywczych. Niestety mają też cukry. W bananach, śliwkach czy czarnych porzeczkach znajdziesz nawet 25 procent cukru! Jeśli jesteś diabetykiem lub po prostu chcesz jeść mniej cukru, sięgnij po te owoce, które zawierają go mało.

1. Cytryny i limonki

Mają ok. 2 gramów cukru (w zależności od wielkości), a poza tym pomagają kontrolować apetyt. Zaczynaj dzień od szklanki wody z sokiem z 1 cytryny lub limonki.

2. Maliny

W jednej szklance malin znajdziesz ok. 5 gramów cukru (ok. 5 proc.), owoce te wykazują się też wysoką zawartością błonnika, dzięki któremu szybciej i dłużej czujesz się nasycona.

3. Truskawki

Słodkie w smaku truskawki mają zdumiewająco mało cukru. W jednej szklance owoców znajdziesz ok. 7 gramów cukru, taka ilość owoców pokrywa też 100 t% twojego dziennego zapotrzebowania na witaminę C.

4. Jeżyny

Jedna szklanka jeżyn to ok. 7 gramów cukru. Owoce te wykazują się też wysoką zawartością błonnika i przeciwutleniaczy.

5. Kiwi

Jeden owoc to ok. 6 gramów (9 proc.) cukru. Kiwi zawiera też sporo witaminy C!

6. Awokado

W awokado znajdziesz zaledwie 1 gram cukru. Owoc ma też dużo zdrowych tłuszczów, co sprawia, że dłużej czujesz się nasycona.

7. Kantalupa

Ta odmiana melona cukrowego ma dużo witaminy A. W szklance pokrojonej kantalupy znajdziesz ok. 13 gramów cukru.

8. Pomarańcze

Mają niewiele kalorii i bardzo dużo witaminy C. W jednej, średniej wielkości pomarańczy znajdziesz jedynie jakieś 12 gramów cukru.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz