Z tego powinnaś rano zrezygnować

Z tego powinnaś rano zrezygnować

Fot: Shutterstock

Jeśli rano zadzwoni budzik, a ty zamiast wstać, ucinasz sobie jeszcze 15 minut drzemki, dezorientujesz organizm. Zamiast wstać wyspana i pełna energii, wstajesz ospała i zła. Dlaczego?

To teza, którą postawili przedstawiciele portalu ASAP Science. Badana przez nich grupa ludzi przyznała, że przy porannym budzeniu korzysta z funkcji drzemki przynajmniej raz. A tak naprawdę średnio 3-5 razy. Według naukowców te dodatkowe minuty robią więcej zła niż dobrego, negatywnie wpływają na naturalny proces budzenia. Drzemka nie pozwala nam obudzić się naturalnie, wpływając na mijanie tzw. inercji sennej, czyli czasu, który potrzebuje twój organizm, aby „odpalić silniki” i ruszyć do pracy. Jeśli po przebudzeniu chcesz się jeszcze zdrzemnąć, często zapadasz w głębszy sen niż poprzednio, a obudzony ponownie po kilku minutach organizm nie bardzo wie, jak zareagować. Proces ten przy każdej kolejnej drzemce pogłębia się jeszcze bardziej.

Lepiej więc wstać chwilę po tym, jak usłyszysz pierwszy sygnał budzika. Łatwo mówić.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.