10 pomysłów na szybkie śniadanie

10 pomysłów na szybkie śniadanie

Fot: Shutterstock

Śniadanie to najważniejszy, ale jednocześnie najczęściej pomijany posiłek dnia. Zobacz nasze pomysły na łatwe, szybkie do przygotowania i sycące śniadanie.

Tost z jajkiem i awokado

Opiecz w tosterze dwie kromki ciemnego pieczywa. Połóż na jednym z nich cienki plasterek awokado, dopraw solą i pieprzem. Na szczycie połóż jajko sadzone, które doda do posiłku zdrowe, energetyczne białko. Przykryj całość drugim tostem. Taki posiłek będzie nie tylko sycący – da ci zdrową dawkę energii, która wystarczy aż do lunchu. Tost możesz zjeść w domu lub zapakować w szczelny pojemnik i zjeść w biurze. Pamiętaj tylko, że jeśli zabierasz kanapkę ze sobą, jajko powinno być bardziej wysmażone.

Jabłkowa niespodzianka

Jabłko przetnij na pół. Wytnij środek. Wgłębienie wypełnij masłem orzechowym i posyp płatkami granoli. Jeśli bierzesz śniadanie do pracy, zapakuj jabłko w szczelny pojemnik lub owiń szczelnie folią.

Kanapka z jajkiem

Kto nie kocha klasycznej, jajecznej kanapki? Na patelni przysmaż garść świeżych liści szpinaku. Po 2 minutach smażenia dodaj dwa jajka. Dopraw solą i pieprzem. Kiedy jajka się usmażą, połóż je na toście lub angielskim muffinie. Dodaj plasterek żółtego sera cheddar.

Nocna owsianka

To idealne śniadanie dla największych leniuchów. Trzeba je przygotować wieczorem, by móc zjeść na śniadanie. W szczelnym pojemniku zmieszaj ½ szklanki mleka, 1/3 szklanki płatków owsianych, ½ rozgniecionego banana, ¼ posiekanych orzechów i szczyptę cynamonu. Do rana wszystkie smaki się przenikną, a ty będziesz miała idealne poranne śniadanie. Jeśli wolisz je na ciepło, owsiankę możesz podgrzać w mikrofalówce przez 1-2 minuty.

Owsianka na słono

To doskonała opcja, jeśli nie lubisz słodkiej owsianki. Płatki owsiane zalej tradycyjnie mlekiem lub wodą, ale zamiast cukru czy cynamonu dodaj sól i pieprz. Na szczycie połóż jajko sadzone, wszystko posyp startym żółtym serem.

Ciasteczka

Ciasteczka na śniadanie? Ależ oczywiście, chociaż może nie te czekoladowe ciastka z kremem. Zdrowsze, sycące ciasteczka możesz upiec mieszając płatki owsiane (ok. ½ szklanki), rozgniecionego banana, masło orzechowe (2 łyżki) i rodzynki (1 garść). Wystarczy 10 minut w piekarniku i masz gotową przekąskę na szybkie śniadanie, którą możesz zabrać do pracy w małym pojemniku.

Kanapka z pomidorem i serem ricotta

To bardziej zdrowa wersja klasycznej śniadaniowej kanapki. Na dwóch kromkach pełnoziarnistego chleba rozsmaruj ser ricotta. Dopraw kanapki solą koszerną i świeżo zmielonym pieprzem. Na każdej połóż 2 plasterki pomidora.

Smoothie

Smoothie jest sycące, odżywcze i bardzo łatwe do zrobienia. Wieczorem zmiksuj 1 szklankę jogurtu z 1 szklanką ulubionych mrożonych owoców: bananów, jeżyn, malin, truskawek i 1 szklanką płynu: mleka, soku czy wody kokosowej. Wstaw na noc do lodówki.

Śniadaniowe burrito

Kto nie lubi buritto? Na patelni przysmaż 2 białka z jajka, ¼ szklanki czarnej fasoli, 2 łyżeczki sosu salsa, 2 łyżeczki pokruszonego, dowolnego żółtego sera. Masę zawiń w placek tortilla. Białko i fasola zapewni ci zdrową dawkę energii na cały dzień, salsa doda wyrazistego smaku.

Szybka jajecznica z warzywami

Możesz ją przygotować w mikrofalówce. Wbij dwa jajka do miseczki, dodaj swoje ulubione warzywa, np. pokrojone pomidory, liście szpinaku, paprykę. Posyp odrobiną sera i wstaw do mikrofalówki. Po 30 sekundach wyjmij, zmieszaj i wstaw na kolejne 30 sekund.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.