10 naturalnych sposobów na bezsenność

10 naturalnych sposobów na bezsenność

Fot: Photogenica

Próbowałaś już wszystkiego, ale wciąż nie możesz wieczorem zasnąć? Zamiast sięgać po leki, wypróbuj naturalne sposoby na bezsenność.

1. Ćwicz, najlepiej rano

Z roku na rok przybywa dowodów, że osoby aktywne cieszą się głębszym snem. Nie musisz jednak codziennie rano biegać do siłowni czy zapisywać się na maraton. Większość ekspertów jest zgodna – wystarczy średniej wydajności trening (1-2 razy w tygodniu), ale regularny. Istotna jest też pora treningu. Najlepsze są poranki, w ostateczności popołudnia. Nie ćwicz wieczorem. Podniesiony poziom adrenaliny nie pozwoli ci zasnąć.

2. Umiejętnie dawkuj światło

Światło reguluje nasz zegar biologiczny. Duża ekspozycja na światło dzienne w ciągu dnia pomoże ci spać lepiej w nocy. Kiedy tylko możesz, staraj się przebywać na powietrzu lub przy oknie. Nie siedź długo wieczorem, zwłaszcza przy ekranach telewizora, telefonu czy komputera, niebieskie światło zaburza sen.

3. Rozpieszczaj się w kąpieli

Ciepła kąpiel w wannie po stresującym dniu. Badania na uniwersytecie w Kyushu w Japonii dowiodły, że ciepła woda relaksuje i usypia. Podczas kąpieli zwalnia tętno. Nawet nie musimy siedzieć w wannie – wystarczy tylko dobrze wymoczyć nogi.

4. Pij rumianek

Rumiankowa herbata uspokaja, wycisza, pomaga się zrelaksować. Badania z 2011 roku dowiodły, że osoby pijące codziennie (przez 28 dni) wywar z rumianku zasypiają średnio o 15 minut wcześniej niż ci, którzy go nie piją.

5. Medytuj

Medytacja uspokaja, zmniejsza stres, napięcie, wycisza niespokojne myśli.

6. Używaj lawendy

Lawenda znana jest od stuleci z właściwości uspokajających. Możesz robić z niej inhalacje lub trzymać ją w woreczku przy łóżku i wąchać ją kilkanaście minut przed snem.

7. Słuchaj spokojnej, jednostajnej muzyki

To dobry sposób na uspokojenie myśli. Możesz też słuchać dźwięku padającego deszczu, morskich fal.

8. Pisz dziennik

Pisanie dziennika pozwoli ci rozliczyć się ze wszystkimi problemami, które nie pozwalają ci spać.

9. Pij mleko z miodem

W mleku znajdziesz tryptofan, który uczestniczy w syntezie serotoniny, a ta wpływa na poczucie szczęścia. Miód sprawi, że serotonina szybciej przedostanie się do mózgu.

10. Ćwicz jogę

Znacząco zmniejsza stres i niepokój.

11. Jedz migdały i banany

Zawierają dużo magnezu, a ten wspiera wydzielanie malatoniny, reguluje pracę neuroprzekaźników.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.